zpět
Trať Bratislava - Praha archiv 8.
Odrážka 12.10.2010 Doplnil jsem záložku Desatero o kompletní nový návod k DVD BP, který je na DVD s tratí.
Odrážka 11.10.2010  Poslední opravný balík pro BP85 verze 02. z 10.10.10. Dnes jsem objevil chybu ve čtverci depa na Praha Masarykovo, kde se připravuje nový model celého komplexu depa pro další aktualizace a já zapomněl vrátit zpět jeden čtverec plochy. Pak chyběla točna a jedna budova. Kdo stahoval aktualizace do dnešního poledne, tak stačí stáhnout jen opravený jeden soubor, který se rozbalí v Breclav - Praha/World. Přepsat.
Odrážka 07.10.2010  Dnes vydán doplňkový a opravný balík BP 85.01 plus aktualizovaný balík aktivity.exe, kde byly opraveny nějaké chyby. Aktualizace trati kromě oprav chyb obsahuje nějaké updaty modelů a nějaké další dodělávky, například vegetace a zástavbu na trati Kúty - Břeclav. Obrázky stále nemám, brzy nějaké vystavím.
Odrážka 04.10.2010  Ke stažení je první verze aktualizace BP85 plus balík aktivit.
Odrážka 03.10.2010  Aktualizace BP 85 proběhne následovně. K volnému stažení bude během zítřka 4.10.2010. Plus balík opravených aktivit. Všichni zájemci si ji takto projedou a nahlásí na MSTS fórum nějaké chyby. které jsem přehlédl. A ve čtvrtek nebo pátek bych vydal finál BP85.01, který bude už i na DVD. Cele se to komplikuje i skutečností, že 7. a 8.10 je v Brně veletrh na který jeden z těch dnů služebně musím a 9.10. mám zase nějakou akci s lidmi kolem MSTS. Takže kdo si bude chtít přijet osobně, sázka na jistotu je další pondělí 11.10.2010. Obrázky ještě nemám, protože tato aktualizace je tak náročná, že na jezdění ještě nebyl čas.
Odrážka 23.09.2010  Pokud má někdo zdání, že se nic neděje, tak je to jen zdání. Denně se na aktualizaci pracuje, jen se toho moc rozkopalo a horko těžko se to dává dohromady. Aktuálně je terén srovnán už všude a dokončuje se krajina mezi Hodonínem a Břeclaví. Těšte se na nové modely. Mates vymodeloval kompletní nádraží v Kolíně, perony v Bratislavě a v poslední době kompletní nádraží v Pečkách a  přemostění z Libně na Rokytku. Miran vymodeloval všechny stejnosměrné měnírny a spínací stanice po celé trati včetně napájecích přívodů. Vypadá to bombasticky. V Praze přibylo hodně originálů od Motoráka, jako komplexy budov a doplňků na ONJ, okolí nádraží ve Vršovicích, Praha Vyšehrad, Krč a něco na Smíchově. Současně má velký otazník jen Brno, kde ještě nejsou finální perony hotové. Já jsem ještě proklepnul trať 260 a stanice od České Třebové až po Blansko vyhovují. Jen Blansko jsem celé přepracoval. Dál na Brno se to někdy příště postaví komplet znovu. To byly mé začátky stavění s těmi nejhoršími podklady, ale tento úsek si zaslouží pěknější propracování. Někdy příště, až na to bude konstalace to tam přepracuji. Dál do Třebové se to jen trochu podbije a podnáspuje. Pak už se budu moci plně věnovat dalším plánovaným úsekům tratí. Obrázky budou až před vydáním aktualizace.
Odrážka 13.05.2010 Kolejově je hotovo ( přepracováno ) Praha - Olomouc a Břeclav - Bratislava. Od několika modelářů se můžeme těšit na další originální modely. Honza Švec vymodeloval a osadil Lanškrounsko. (od Třebovic po Lanškroun). Mates nádraží Olomouc a perony v Praha Libeň, Český Brod, Poříčany, Pečky a Velim. Motorák fekální koleje na ONJ, nádraží Vršovice a nějaké okolní kulisy. Ještě budu potřebovat ochotného modeláře na perony v přepracovaném Kolíně a na perony v přepracované Bratislavě. Obrázky budou, až bude finální krajina. Zatím jsou jen kolejové práce a sloupy TV mám všude nevystředěné a často i v kolejích. Práce zatím úspěšně pokračují a je se na co těšit.
Odrážka 26.03.2010 Aktuálně je kolejově a náspově hotovo Praha hl.n/Praha Malešice - Poříčany - Velim/Nymburk. Nyní zbývá přepracovat stanici Kolín, což bude asi největší ořech. Současně jsou doplněny nové typy kolejiva. Hlavně chyběly poloměry 3000 a 4000r. Takže postupně opravuji hranaté oblouky poskládané z 2000r a rovných dílů na střídačku. Zatím je opravena stanice Tišnov a oblouk mezi zastávkami Popice a Pouzdřany na trati 250. Podobnou rekonstrukci bude nutné udělat z Velkého Oseka do Poděbrad. Dále jsou doplněny poloměry pro dvoukolejné tratě 375r a 750r. Pak se budou moci přepracovat podobné skládačky v kombinaci 250/500r nebo 500/1000r. Jinak všechny obloukové výměny na trati 011 jsou už také srovnány, takže se můžete těšit z Prahy do Kolína na pohodlnou jízdu bez bočních rázů.
Odrážka 13.02.2010  Současné práce jsou ve smyslu zdokonalování dříve postavených tratí. Jelikož se jedná o velké zásahy do kolejí, tak bude dobré rekonstruovat už vše zbývající. Tím bude komplet obnovená trasa z Prahy do Olomouce (období se nemění, žádné další modernizace). Průběžné informace i s obrázky můžete sledovat zde: http://forum.msts.cz/showthread.php?tid=2588&page=19  Jedná se o stavební úpravy podle podkladů, které jsem dříve k dispozici neměl. Mimo tuto trať ještě upravím Kúty a zhlaví u tunelů v Bratislavě hl. Mám nesprávnou rozteč tunelů směrem do stanice. Poslední změny, které bude třeba udělat je přepracování úseku Brno - Blansko. Nejhorší práce ale bude přestavět téměř celý Kolín. Jinak se můžete těšit i na nové originální modely budov a staveb,
Odrážka 17.12.2009  Úplně náhodou mi dnes jeden uživatel předchozí verze BP83 oznámil, že má poškozený soubor hbzzn.ace. Podíval jsem se do svých adresářů a skutečně, tento ace je poškozený a model vyhazuje chybu. Funkční jsem našel až v nějaké záloze z února tohoto roku. Stáhněte si prosím v aktualizacích opravu (2,55MB) Balíček je opět samoinstalační, stačí jen kliknout a problém vyřešen. Kdyby kdokoli našel jiný poškozený soubor, pište na můj email. K takovým poškození dochází při kopírování do záloh na jiný disk, který má nějaký problém s propojením. Bohužel, žádný kontrolní program takovou chybu neodhalí, protože soubor v adresáři existuje. Všem se omlouvám a děkuji za pochopení. Zde můžete stahovat přímo.
Odrážka 15.12.2009 Dnes je k dispozici nová verze na DVD BP84 a současně aktualizace z verze předchozí. Předmět aktualizace je na obrázcích níže. Ještě jsou někde drobné dodělávky, někteří modeláři mají rozpracované další modely, tak je možné, že na rok než nás opustí zima, bude další menší dokončovací a eventuelně opravná aktualizace. Na vysočině mám ještě hodně restíků a také by bylo dobré pokračovat na trati Praha - Beroun. Ale přes svátky budu hlavně relaxovat a možná mne napadne nějaká zajímavá aktivita.
Odrážka 14.12.2009 Blíží se termín aktualizace naplánovaný na 15.12. 2009. Předmětem této aktualizace jsou vlastně dvě pohodové aktivity, které realizovat, mělo malý háček. Postavit dvě kompletní tratě. Nejprve propojit Velký Osek a Hradec Králové (trať 020) a předělat a dokončit rozestavěný úsek Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou (trať 251). U hradecké trati jsem modelářovi Honzovi Švecovi předal hrubou stavbu a on modeloval budovy i vegetaci a osazoval do tohoto úseku. Já se pak přemístil na Vysočinu a zde jsem vytrvale makal na této další jednokolejné trati. Modely budov jsou od Lubomíra Šudáka, který u této trati bydlí. Proto je v Tišnově i mnoho autentických budov. Místní to tam určitě poznají. Asi po půl roce každodenní práce jsou tyto výsledky:
Odrážka Aktivita od Honzy Švece Hradec Králové - Velký Osek. Je to dělané podle starého jízdního řádu a jezdí tam ještě jednotky 451. (kliknutím na obrázek - originál velikost)
Odrážka
A ještě pár obrázků z mé aktivity, Spěšný vlak 1711 Pernštejn z Brna do Žďáru nad Sázavou přes Nedvědici a zpět se točí osobák do Tišnova. Obrázky jsou až od Tišnova, protože Brno - Tišnov stále je v pořadí na dokončení finální krajiny. Chybí také téměř všechny modely nádražích a zastávek. Snad se nějaký modelář najde. Jako se našel Aleš Sláma, který vymodeloval nádherný model hradu Pernštejn. Z Nedvědice se na něj dostanete klávesou 7 a šipkami na klávesnici (když budete čekat na křižování vlaků)
     
Odrážka 25.09.2009 - Na projektu BP se od poslední aktualizace usilovně pracuje. Už je propojena trať mezi Velkým Osekem a Hradcem Královým a Honza Švec zde v tomto čase osazuje své modely nejen nádražních budov. Já se přesunul na trať 251, kde pokračuji s dodělávkami. Veškeré informace o průběhu prací dávám na MSTS fórum ve svém vláknu. Zde můžete i reagovat. Čas vydání aktualizací naplánovat nelze, ale bývá každoročním zvykem před vánocemi nějakou aktualizaci vydat. (začátek prosince) Sázka na jistotu bude trať 020 přes Chlumec, ale v jakém stadiu bude 251, to si zatím netroufám odhadnout.
Odrážka 30.06.2009 - k dnešnímu dni je poslední termín, kdy jsem slíbil aktualizaci. Právě jsem dotestoval instalační soubor pro nové DVD a trochu pozměnil potisk, aby se to nepletlo s předchozí verzí. Tato aktualizace je hlavně o rekonstrukcích starších úseků a začátek výstavby z Prahy do Berouna.  Aktuálně je konec před Zadní Třebaní. (4. obrázek).  Odpoledne bude k dispozici DVD a do večera se pokusím nakopírovat aktualizace ke stažení. Rozesílat DVD začnu od zítřka.
Odrážka
Odrážka 22.05.2009 - Práce jdou pomaleji, než by si člověk přál. Zamotal jsem se opět v pražských spojkách. Byl mi dodán pěkný model Mostu Inteligence (Branický most) a další objekty kolem Chuchle od M Thumy a bylo nutné to do trati zapracovat. Současně jsem objevil chyby ve sklonech kolem Krče, které vznikly kvůli neúplným podkladům trati Vršovice - Krč. Takže od vršovických Čekaček je vše v jiné rovině a trať je místy výš až do úrovně dřívějšího TV. A ke kolejím bylo znovu nutné zarovnat i okolní silnice a okolní budovy. Tímto je hlavní páteř pražského uzlu dokončena a nic nebrání (v budoucnu) stavění trati do Berouna a Benešova. Pokud vše dobře půjde, chtěl bych koleje položit do Radotína, aby se dalo přejíždět ze Smíchova do Krče. Také jsou položeny koleje do nádraží Praha - Braník. Aktualizaci bych chtěl vydat během června. Bude tam víc rekonstrukcí než nového. Dodělávky na Vysočině a trať Velký Osek - Hradec Králové budu dělat až do vánoční aktualizace. Současně vyjde aktualizace Trainsetu, kde bude zařazeno mnoho nových vozidel a skinů, dle souhlasu autorů. Vyjednal a naladil ŽSR. Mimo jiné tam budou dva Taurusy 1216 nebo polská E07, která také zajíždí do Prahy.
Odrážka 26.03.2009 - Ke stažení mimořádná aktualizace trainsetu 7.3, kde jsou dodány čtyři nové skiny City Elefant od Davida Hájka. Na hlavní aktualizaci 8 se ještě pracuje. Na tratích BP probíhaly rozsáhlé výluky a podbíjení. Je srovnám úsek z České Třebové přes Pardubice do Jaroměře a Výhybna Vítkov - odb. Rokytka - Praha Vysočany - Mstětice / Praha Holešovice - Praha Libeň. Sem tam nějaké nové modely budov. Do aktualizace bych chtěl alespoň položit koleje mezi Osekem a Hradcem Králové. Když to dobře půjde, tak asi v polovině dubna bych to mohl vydat. City Elefanty budou zařazeny na DVD až v nové verzi.
Odrážka 27.01.2009 - Práce na trati opět pokračují. Aktuálně na 251 ze Žďáru do Tišnova. Všude osazuji náspy jako na 250 a po té se dokončí krajina. Modely nových potřebných poloměrů vymodeloval Jan Švec.
Odrážka 09.01.2009 - Od aktualizace 82.1 je aktuální obal vždy v hlavním adresáři na DVD 1.
Odrážka 05.01.2009 - Nová aktualizace 82.1. Opraveny drobné chyby, jako pohozené návěstidlo v Břeclavi na valtickém zhlaví, posunuté databázové objekty, oprava některých textur a nové modely. Od Deteria viadukt mezi Brnem a Židenicemi a finál viaduktu v Obřanech. Roman Šubrt pendolinová hala na ONJ v Praze. Také je k dispozici nová aktivita z Bratislavy do Prahy přes vysočinu. Dále si stáhněte i aktualizaci trainsetu 7.2. Tato obsahuje i změny 7.1. Spusťte instalátor a čtěte v průvodci, co je třeba nejprve stáhnout a nainstalovat z jiných webů, pokud tyto věci už nemáte. Nová ladění od ŽSR, nové zvuky od Jacka. Pro laminátky vybral vhodné zvuky pan R, bývalý fíra, který jezdíval hlavně na 230, myslím že tyto lokomotivy po aktualizaci jsou už úplně jiné kafe.
Odrážka 17.12.2008 - U kabiny lokomotiv 230 a 240 je v noci menší problém s ukazatelem stupňů. Oprava je následující: Vyhledejte si Train Simulator/Trains/Trainset/common.cab/cab240/Night soubor 240odbocky.ace A tento soubor smažte. Ale jen ve složce Night. Pak už bude vše fungovat jak má.

Nová DVD už nejsou v papírových obalech, ale v plastikových krabičkách pro dvě DVD. Z technických důvodů není možné tisknou a vystříhávat do každého balení obal této krabičky. Potisk je teprve ve vývoji. Perokresba je z důvodu malé spotřeby inkoustu v tiskárně. Kdo má zájem si krabičku s DVD takto vylepšit, zde si můžete stáhnout tento obrázek k vytištění a vystřižení. Odkaz pro soubor v doc je zde,

Odrážka 10.12.2008 - Dnes je vydána nová aktualizace trati BP82. Podrobnosti jsou na stránce s aktualizacemi trati. Verze pro DVD se ještě tvoří a volně k dispozici bude od 12.12.08.
Odrážka 03.12.2008 - Ještě zbývá zalesnit úsek Kuřim - Tišnov a nová verze DVD s verzí BP 82, by mohla být k dispozici od 12.12.2008 dopoledne. Nový ceník je ve vláknu "Jak trať získat". Aktualizace ke stažení na internetu bude k dispozici přibližně ve stejnou dobu. Tentokrát to nebude jeden soubor, ale větší množství menších. Bude to zatím největší aktualizace jak co do objemu dat, tak i do počtu nových kilometrů. Je se na co těšit.  Ale nebude úplně vše dokončeno, proto finální Vysočina bude až někdy v jarní aktualizaci 2009. Jedná se především o větší stanice, kde chybí originál modely a některé stavby. To samé platí pro dokončení 251, kde mi chybí kvalitní video z lokomotivy v obou směrech.
Odrážka 29.11.2008 - Celý týden jsem připravoval terén od Říkonína do Brna. Detailní hotové práce pokročily od Říkonína před Tišnov. Z nových modelů nádražích se narodila zastávka Sázavka od Martina Nováka a od Jana Švece "trochu" vyrostl Hradec Králové, viz jeho stránky : http://www.msts_svec.wbs.cz/Soucasne_prace.html
Tišnov - Dolní Loučky (zastávku Dolní Loučky vymodeloval Deterio)
Zastávka Sázavka na trati 230. Model a originál.
Odrážka 26.11.2008 - Ještě jsem zapomněl z minulé série na dva obrázky. První je mezi Křižanovem a Skleném a druhý ještě jiný pohled na Ostrovský viadukt. Tento jsem si dal jako spořič a proto je zvětšený obrázek ve velkém rozlišení. Práce jdou teď trochu pomaleji a zatím po večerech zápasím v okolí Dolních Louček. Jsou to nejkrásnější úseky trati, proto se to nedá nijak uspěchat.

 

Odrážka 24.11.2008 -  Od dubna 2008 se pracuje na úseku tratí Brno - Havlíčkův Brod - Kutná Hora a Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou. Aktualizace se předpokládá během prosince. Ale vzhledem k rozsáhlosti projektu, ne všechny modely budou do této aktualizace dokončeny. Priorita jsou tratě 250/230. Krajina trati 251 bude dostavěna v další aktualizaci. Chybí mi ještě nějaké dokumentace, jako jsou videa, pro dokončení finální podoby. Celý nový úsek přes Vysočinu je stavěn novým způsobem, kdy jsou pod koleje v celém úseku umístěny modely náspů. Potom bez problémů se dají vytvořit i úseky tratí ve strmějších zářezech. Poděkování patří všem modelářům, kteří se podílí svými originál objekty. Roman Šubrt všechny mosty, nadjezdy, podjezdy, viadukty. Také mnohé perony. Martin Novák, modely všech nádražích z Golčova Jeníkova do Havlíčkova Brodu a kamenolom v Pohledu. Deterio tunelové portály a mnohé zastávky na 250. Lubomír Šudák, všechny budovy z Tišnova včetně do Žďáru po staré 251.
Tyto obrázky už znáte z MSTS fóra. Kliknutím se obrázek zvětší. Další novinky zde budu průběžně doplňovat.
Úsek Sklené - Ostrov nad Oslavou 24.11.2008

Úsek Havlíčkův Brod - Leština u Světlé 24.11.2008

     
Úsek Níhov - Říkonín 23.11.2008

 

Úsek Žďár nad Sázavou - Sklené  15.11.2008

   

Úsek Golčův Jeníkov - Vlkaneč 29.10.2008

Úsek Vlkaneč - Světlá nad Sázavou  2.11.2008

 

 

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 519 411 559 -  mob: 602 595 837 ( pouze v provozní dobu )