|
12.10.2010
Doplnil jsem záložku
Desatero o kompletní nový návod k DVD BP,
který je na DVD s tratí. |
|
11.10.2010
Poslední opravný balík pro BP85 verze 02. z 10.10.10. Dnes jsem objevil
chybu ve čtverci depa na Praha Masarykovo, kde se připravuje nový model
celého komplexu depa pro další aktualizace a já zapomněl vrátit zpět
jeden čtverec plochy. Pak chyběla točna a jedna budova. Kdo stahoval
aktualizace do dnešního poledne, tak stačí stáhnout jen opravený jeden
soubor, který se rozbalí v Breclav - Praha/World. Přepsat.
|
|
07.10.2010
Dnes vydán doplňkový a opravný balík BP 85.01 plus aktualizovaný balík
aktivity.exe, kde byly opraveny nějaké chyby. Aktualizace trati kromě
oprav chyb obsahuje nějaké updaty modelů a nějaké další dodělávky,
například vegetace a zástavbu na trati Kúty - Břeclav. Obrázky stále
nemám, brzy nějaké vystavím. |
|
04.10.2010
Ke stažení je první verze aktualizace BP85 plus balík aktivit.
|
|
03.10.2010
Aktualizace BP 85 proběhne následovně. K volnému stažení bude během
zítřka 4.10.2010. Plus balík opravených aktivit. Všichni zájemci si ji
takto projedou a nahlásí na MSTS fórum nějaké chyby. které jsem
přehlédl. A ve čtvrtek nebo pátek bych vydal finál BP85.01, který bude
už i na DVD. Cele se to komplikuje i skutečností, že 7. a 8.10 je v Brně
veletrh na který jeden z těch dnů služebně musím a 9.10. mám zase
nějakou akci s lidmi kolem MSTS. Takže kdo si bude chtít přijet osobně,
sázka na jistotu je další pondělí 11.10.2010. Obrázky ještě nemám,
protože tato aktualizace je tak náročná, že na jezdění ještě nebyl čas. |
|
23.09.2010
Pokud má někdo zdání, že se nic neděje, tak je to jen zdání. Denně se na
aktualizaci pracuje, jen se toho moc rozkopalo a horko těžko se to dává
dohromady. Aktuálně je terén srovnán už všude a dokončuje se krajina
mezi Hodonínem a Břeclaví. Těšte se na nové modely. Mates vymodeloval
kompletní nádraží v Kolíně, perony v Bratislavě a v poslední době
kompletní nádraží v Pečkách a přemostění z Libně na Rokytku. Miran
vymodeloval všechny stejnosměrné měnírny a spínací stanice po celé trati
včetně napájecích přívodů. Vypadá to bombasticky. V Praze přibylo hodně
originálů od Motoráka, jako komplexy budov a doplňků na ONJ, okolí
nádraží ve Vršovicích, Praha Vyšehrad, Krč a něco na Smíchově. Současně
má velký otazník jen Brno, kde ještě nejsou finální perony hotové. Já
jsem ještě proklepnul trať 260 a stanice od České Třebové až po Blansko
vyhovují. Jen Blansko jsem celé přepracoval. Dál na Brno se to někdy
příště postaví komplet znovu. To byly mé začátky stavění s těmi
nejhoršími podklady, ale tento úsek si zaslouží pěknější propracování.
Někdy příště, až na to bude konstalace to tam přepracuji. Dál do Třebové
se to jen trochu podbije a podnáspuje. Pak už se budu moci plně věnovat
dalším plánovaným úsekům tratí. Obrázky budou až před vydáním
aktualizace. |
|
13.05.2010
Kolejově je hotovo ( přepracováno ) Praha - Olomouc a Břeclav -
Bratislava. Od několika modelářů se můžeme těšit na další originální
modely. Honza Švec vymodeloval a osadil Lanškrounsko. (od Třebovic po
Lanškroun). Mates nádraží Olomouc a perony v Praha Libeň, Český Brod,
Poříčany, Pečky a Velim. Motorák fekální koleje na ONJ, nádraží Vršovice
a nějaké okolní kulisy. Ještě budu potřebovat ochotného modeláře na
perony v přepracovaném Kolíně a na perony v přepracované Bratislavě.
Obrázky budou, až bude finální krajina. Zatím jsou jen kolejové práce a
sloupy TV mám všude nevystředěné a často i v kolejích. Práce zatím
úspěšně pokračují a je se na co těšit. |
|
26.03.2010
Aktuálně je kolejově a náspově hotovo Praha hl.n/Praha Malešice -
Poříčany - Velim/Nymburk. Nyní zbývá přepracovat stanici Kolín, což bude
asi největší ořech. Současně jsou doplněny nové typy kolejiva. Hlavně
chyběly poloměry 3000 a 4000r. Takže postupně opravuji hranaté oblouky
poskládané z 2000r a rovných dílů na střídačku. Zatím je opravena
stanice Tišnov a oblouk mezi zastávkami Popice a Pouzdřany na trati 250.
Podobnou rekonstrukci bude nutné udělat z Velkého Oseka do Poděbrad.
Dále jsou doplněny poloměry pro dvoukolejné tratě 375r a 750r. Pak se
budou moci přepracovat podobné skládačky v kombinaci 250/500r nebo
500/1000r. Jinak všechny obloukové výměny na trati 011 jsou už také
srovnány, takže se můžete těšit z Prahy do Kolína na pohodlnou jízdu bez
bočních rázů. |
|
13.02.2010
Současné práce jsou ve smyslu zdokonalování dříve postavených tratí.
Jelikož se jedná o velké zásahy do kolejí, tak bude dobré rekonstruovat
už vše zbývající. Tím bude komplet obnovená trasa z Prahy do Olomouce
(období se nemění, žádné další modernizace). Průběžné informace i s
obrázky můžete sledovat zde:
http://forum.msts.cz/showthread.php?tid=2588&page=19 Jedná se
o stavební úpravy podle podkladů, které jsem dříve k dispozici neměl.
Mimo tuto trať ještě upravím Kúty a zhlaví u tunelů v Bratislavě hl. Mám
nesprávnou rozteč tunelů směrem do stanice. Poslední změny, které bude
třeba udělat je přepracování úseku Brno - Blansko. Nejhorší práce ale
bude přestavět téměř celý Kolín. Jinak se můžete těšit i na nové
originální modely budov a staveb, |
|
17.12.2009
Úplně náhodou mi dnes jeden uživatel předchozí verze BP83 oznámil, že má
poškozený soubor hbzzn.ace. Podíval jsem se do svých adresářů a
skutečně, tento ace je poškozený a model vyhazuje chybu. Funkční jsem
našel až v nějaké záloze z února tohoto roku. Stáhněte si prosím v
aktualizacích opravu (2,55MB) Balíček je opět samoinstalační, stačí jen
kliknout a problém vyřešen. Kdyby kdokoli našel jiný poškozený soubor,
pište na můj email. K takovým poškození dochází při kopírování do záloh
na jiný disk, který má nějaký problém s propojením. Bohužel, žádný
kontrolní program takovou chybu neodhalí, protože soubor v adresáři
existuje. Všem se omlouvám a děkuji za pochopení.
Zde
můžete stahovat přímo. |
|
15.12.2009
Dnes je k dispozici nová verze na DVD BP84 a současně aktualizace z
verze předchozí. Předmět aktualizace je na obrázcích níže. Ještě jsou
někde drobné dodělávky, někteří modeláři mají rozpracované další modely,
tak je možné, že na rok než nás opustí zima, bude další menší
dokončovací a eventuelně opravná aktualizace. Na vysočině mám ještě
hodně restíků a také by bylo dobré pokračovat na trati Praha - Beroun.
Ale přes svátky budu hlavně relaxovat a možná mne napadne nějaká
zajímavá aktivita. |
|
14.12.2009
Blíží se termín aktualizace naplánovaný na 15.12. 2009. Předmětem této
aktualizace jsou vlastně dvě pohodové aktivity, které realizovat, mělo
malý háček. Postavit dvě kompletní tratě. Nejprve propojit Velký Osek a
Hradec Králové (trať 020) a předělat a dokončit rozestavěný úsek Tišnov
- Nedvědice - Žďár nad Sázavou (trať 251). U hradecké trati jsem
modelářovi Honzovi Švecovi předal hrubou stavbu a on modeloval budovy i
vegetaci a osazoval do tohoto úseku. Já se pak přemístil na Vysočinu a
zde jsem vytrvale makal na této další jednokolejné trati. Modely budov
jsou od Lubomíra Šudáka, který u této trati bydlí. Proto je v Tišnově i
mnoho autentických budov. Místní to tam určitě poznají. Asi po půl roce
každodenní práce jsou tyto výsledky: |
|
Aktivita od
Honzy Švece Hradec Králové - Velký Osek. Je to dělané podle starého
jízdního řádu a jezdí tam ještě jednotky 451. (kliknutím na obrázek -
originál velikost) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A ještě pár obrázků z mé aktivity,
Spěšný vlak 1711 Pernštejn z Brna do Žďáru nad Sázavou přes
Nedvědici a zpět se točí osobák do Tišnova. Obrázky jsou až od
Tišnova, protože Brno - Tišnov stále je v pořadí na dokončení
finální krajiny. Chybí také téměř všechny modely nádražích a
zastávek. Snad se nějaký modelář najde. Jako se našel Aleš Sláma,
který vymodeloval nádherný model hradu Pernštejn. Z Nedvědice se na
něj dostanete klávesou 7 a šipkami na klávesnici (když budete čekat
na křižování vlaků) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25.09.2009
- Na projektu BP se od poslední aktualizace usilovně pracuje. Už je
propojena trať mezi Velkým Osekem a Hradcem Královým a Honza Švec zde v
tomto čase osazuje své modely nejen nádražních budov. Já se přesunul na
trať 251, kde pokračuji s dodělávkami. Veškeré informace o průběhu prací
dávám na MSTS fórum ve svém vláknu. Zde můžete i reagovat. Čas vydání
aktualizací naplánovat nelze, ale bývá každoročním zvykem před vánocemi
nějakou aktualizaci vydat. (začátek prosince) Sázka na jistotu bude trať
020 přes Chlumec, ale v jakém stadiu bude 251, to si zatím netroufám
odhadnout. |
|
30.06.2009
- k dnešnímu dni je poslední termín, kdy jsem slíbil aktualizaci. Právě
jsem dotestoval instalační soubor pro nové DVD a trochu pozměnil potisk,
aby se to nepletlo s předchozí verzí. Tato aktualizace je hlavně o
rekonstrukcích starších úseků a začátek výstavby z Prahy do Berouna.
Aktuálně je konec před Zadní Třebaní. (4. obrázek). Odpoledne bude
k dispozici DVD a do večera se pokusím nakopírovat aktualizace ke
stažení. Rozesílat DVD začnu od zítřka. |
|
|
|
22.05.2009
- Práce jdou pomaleji, než by si člověk přál. Zamotal jsem se opět v
pražských spojkách. Byl mi dodán pěkný model Mostu Inteligence (Branický
most) a další objekty kolem Chuchle od M Thumy a bylo nutné to do trati
zapracovat. Současně jsem objevil chyby ve sklonech kolem Krče, které
vznikly kvůli neúplným podkladům trati Vršovice - Krč. Takže od
vršovických Čekaček je vše v jiné rovině a trať je místy výš až do
úrovně dřívějšího TV. A ke kolejím bylo znovu nutné zarovnat i okolní
silnice a okolní budovy. Tímto je hlavní páteř pražského uzlu dokončena
a nic nebrání (v budoucnu) stavění trati do Berouna a Benešova. Pokud
vše dobře půjde, chtěl bych koleje položit do Radotína, aby se dalo
přejíždět ze Smíchova do Krče. Také jsou položeny koleje do nádraží
Praha - Braník. Aktualizaci bych chtěl vydat během června. Bude tam víc
rekonstrukcí než nového. Dodělávky na Vysočině a trať Velký Osek -
Hradec Králové budu dělat až do vánoční aktualizace. Současně vyjde
aktualizace Trainsetu, kde bude zařazeno mnoho nových vozidel a skinů,
dle souhlasu autorů. Vyjednal a naladil ŽSR. Mimo jiné tam budou dva
Taurusy 1216 nebo polská E07, která také zajíždí do Prahy. |
|
26.03.2009
- Ke stažení
mimořádná aktualizace trainsetu 7.3, kde jsou dodány čtyři nové
skiny City Elefant od Davida Hájka. Na hlavní aktualizaci 8 se ještě
pracuje. Na tratích BP probíhaly rozsáhlé výluky a podbíjení. Je srovnám
úsek z České Třebové přes Pardubice do Jaroměře a Výhybna Vítkov - odb.
Rokytka - Praha Vysočany - Mstětice / Praha Holešovice - Praha Libeň.
Sem tam nějaké nové modely budov. Do aktualizace bych chtěl alespoň
položit koleje mezi Osekem a Hradcem Králové. Když to dobře půjde, tak
asi v polovině dubna bych to mohl vydat. City Elefanty budou zařazeny na
DVD až v nové verzi. |
|
27.01.2009
- Práce na trati opět pokračují. Aktuálně na 251 ze Žďáru do Tišnova.
Všude osazuji náspy jako na 250 a po té se dokončí krajina. Modely
nových potřebných poloměrů vymodeloval Jan Švec. |
|
09.01.2009
- Od aktualizace 82.1 je aktuální obal vždy v hlavním adresáři na DVD 1.
|
|
05.01.2009
- Nová aktualizace 82.1. Opraveny drobné chyby, jako pohozené návěstidlo
v Břeclavi na valtickém zhlaví, posunuté databázové objekty, oprava
některých textur a nové modely. Od Deteria viadukt mezi Brnem a
Židenicemi a finál viaduktu v Obřanech. Roman Šubrt pendolinová hala na
ONJ v Praze. Také je k dispozici
nová aktivita z Bratislavy do Prahy přes vysočinu. Dále si stáhněte
i aktualizaci trainsetu 7.2. Tato obsahuje i změny 7.1. Spusťte
instalátor a čtěte v průvodci, co je třeba nejprve stáhnout a
nainstalovat z jiných webů, pokud tyto věci už nemáte. Nová ladění od
ŽSR, nové zvuky od Jacka. Pro laminátky vybral vhodné zvuky pan R,
bývalý fíra, který jezdíval hlavně na 230, myslím že tyto lokomotivy po
aktualizaci jsou už úplně jiné kafe. |
|
17.12.2008
- U kabiny lokomotiv 230 a 240 je v noci menší problém s ukazatelem
stupňů. Oprava je následující: Vyhledejte si Train Simulator/Trains/Trainset/common.cab/cab240/Night
soubor 240odbocky.ace A tento soubor
smažte. Ale jen ve složce Night. Pak už bude vše fungovat jak má.
Nová DVD už nejsou v papírových
obalech, ale v plastikových krabičkách pro dvě DVD. Z technických důvodů
není možné tisknou a vystříhávat do každého balení obal této krabičky.
Potisk je teprve ve vývoji. Perokresba je z důvodu malé spotřeby
inkoustu v tiskárně. Kdo má zájem si krabičku s DVD takto vylepšit, zde
si můžete stáhnout tento obrázek k vytištění a vystřižení.
Odkaz pro soubor v doc je zde,
|
|
10.12.2008
- Dnes je vydána nová aktualizace trati BP82. Podrobnosti jsou na
stránce s
aktualizacemi trati. Verze pro DVD se ještě tvoří a volně k
dispozici bude od 12.12.08. |
|
03.12.2008
- Ještě zbývá zalesnit úsek Kuřim - Tišnov a nová verze DVD s verzí BP
82, by mohla být k dispozici od 12.12.2008 dopoledne. Nový ceník je ve
vláknu "Jak trať získat". Aktualizace ke stažení na internetu bude k
dispozici přibližně ve stejnou dobu. Tentokrát to nebude jeden soubor,
ale větší množství menších. Bude to zatím největší aktualizace jak co do
objemu dat, tak i do počtu nových kilometrů. Je se na co těšit.
Ale nebude úplně vše dokončeno, proto finální Vysočina bude až někdy v
jarní aktualizaci 2009. Jedná se především o větší stanice, kde chybí
originál modely a některé stavby. To samé platí pro dokončení 251, kde
mi chybí kvalitní video z lokomotivy v obou směrech. |
|
29.11.2008
- Celý týden jsem připravoval terén od Říkonína do Brna. Detailní hotové
práce pokročily od Říkonína před Tišnov. Z nových modelů nádražích se
narodila zastávka Sázavka od Martina Nováka a od Jana Švece "trochu"
vyrostl Hradec Králové, viz jeho stránky :
http://www.msts_svec.wbs.cz/Soucasne_prace.html
Tišnov -
Dolní Loučky (zastávku Dolní Loučky vymodeloval Deterio) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zastávka
Sázavka na trati 230. Model a originál. |
|
|
|
|
26.11.2008
- Ještě jsem zapomněl z minulé série na dva obrázky. První je mezi
Křižanovem a Skleném a druhý ještě jiný pohled na Ostrovský viadukt.
Tento jsem si dal jako spořič a proto je zvětšený obrázek ve velkém
rozlišení. Práce jdou teď trochu pomaleji a zatím po večerech zápasím v
okolí Dolních Louček. Jsou to nejkrásnější úseky trati, proto se to nedá
nijak uspěchat.
|
|
24.11.2008
- Od dubna 2008 se pracuje na úseku tratí Brno - Havlíčkův Brod -
Kutná Hora a Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou. Aktualizace se
předpokládá během prosince. Ale vzhledem k rozsáhlosti projektu, ne všechny
modely
budou do této aktualizace dokončeny. Priorita jsou tratě 250/230.
Krajina trati
251 bude dostavěna v další aktualizaci. Chybí mi ještě nějaké dokumentace,
jako jsou videa, pro dokončení finální podoby. Celý nový úsek přes
Vysočinu je stavěn novým způsobem, kdy jsou pod koleje v celém úseku
umístěny modely náspů. Potom bez problémů se dají vytvořit i úseky tratí
ve strmějších zářezech. Poděkování patří všem modelářům, kteří se podílí
svými originál objekty. Roman Šubrt všechny mosty, nadjezdy, podjezdy,
viadukty. Také mnohé perony. Martin Novák, modely všech nádražích z
Golčova Jeníkova do Havlíčkova Brodu a kamenolom v Pohledu. Deterio
tunelové portály a mnohé zastávky na 250. Lubomír Šudák, všechny budovy
z Tišnova včetně do Žďáru po staré 251.
|