Aktualizace trati Bratislava - Praha

zpět

Technická podpora v podobě aktualizací zdarma je zajištěna rok zpět. Starší aktualizace budou postupně odstraňovány, proto si trať pravidelně aktualizujte a zálohujte. O staré aktualizace mi nepište, nearchivuji je. Každý si zálohuje na vlastní zodpovědnost. Taková jsou pravidla pro aktualizace zdarma.


Pokud aktualizace už jen zdarma stahujete a jste spokojení s novými traťovými úseky a přejete si, aby se stavěly další nové tratě, tak tyto práce můžete sponzorovat jakoukoli částkou na účet: 0695227083/0800 nebo ze zahraničí IBAN: CZ87 3030 0000 0019 1207 6010 BIC: AIRACZPP. Za každou platbu předem děkuji. (příjmy z tohoto účtu dávám do podnikatelské daňové evidence )

Instalujte vždy aktualizace nejblíže vyšší od data a verze na Vašem mediu. Žádnou aktualizaci nelze vynechat a je nutné instalovat ve správném pořadí. Čtěte doprovodné pokyny.

Od aktualizace BP94.20 se v nových úsecích trati používají na povrh terénu fototextury. Vzhledem k jejich velikosti jsou v instalaci komprimované na 1024x1024. Kdo má zájem a dostatečně výkonný počítač si může stáhnout tyto textury v plném rozlišení 4096x4096. Stažené archivy nakopírujte do složky Breclav - Praha/Terrtex, zde pak všechny označte a v 7zip "rozbalit zde a přepsat vše. Doporučuji původní soubory nejprve zálohovat. Nové textury budou do této složky průběžně doplňovány. Od verze BP96 jsou tyto soubory  na fleškách s instalací tratě (32GB). Ale od BP98 tam už také všechny nevejdou, tedy první tři archivy bude pro zájemce nutné si je také postahovat z odkazu níže.

Terrtex 4096x4096


04.03. 2023 BP 99.20  Další modelovací aktualizace. Podrobnosti na drážďanských nádražích (podchody, koše, info,...) přepracování obou hal na HBF a Neustadt. Nové budovy na Ústí nad Labem západ. A v Bratislavě úpravy manipulačních kolejí a doszazení nových modelů skladiště, traťovky a ramp. A klasicky, oprava nahlášených chyb.

Tato aktualizace navazuje na BP 99.1 z 23.01.2024

Aktualizace BP9920

 


23.01. 2024 BP 99.10  Aktualizace věnovaná mému modelování. Přepracovaný model nádraží v Dresden HBF včetně interiéru, dle dodané fotodokumentace od Kimira. Vystavěný celý úsek zdí mezi Dresden HBF a Neustadt. Použité fotky ze StreetView, vyrovnané a vyretušované ve Photoshopu. Podobným způsobem postavené některé budovy kolem trati. Dále jsou opravené nahlášené chyby po celé trase projektu. Soubor aktualizace byl obnovován kvůli drobných chybkám.

Tato aktualizace navazuje na BP 99 z 18.12.2023

Aktualizace BP9910

 


18.12. 2023 BP 99.00  Dokončení trati 090 z Lovosic do Prahy Holešovic, nové modely staveb, úprava existujících modelů na trati 090 i v Dresden.

Tato aktualizace navazuje na BP 98 z 31.07.2023

Aktualizace BP9900

 


31.07. 2023 BP 98.00  Prodloužení z Bad Schandau do Dresden HBF a dál přes Neustadt k vyústění na Berlin. (Dresden Bischofsplatz) Beta verze trati 090 z Praha Bubeneč do Lovosic.

Tato aktualizace navazuje na BP 97.00 z 02.05.2023

Aktualizace BP9800

 


02.05. 2023 BP 97.00  Přibylo dalších 200km tratí. Prodloužení ze Všetat až do Bad Schandau a zpět po trati 090 až do Bohušovic nad Ohří, respektive do zastávky Hrdly.

Tato aktualizace navazuje na BP 96.4 z 09.01.2023

Aktualizace BP9700

 


15.01. 2023 BP 96.41  Po aktualizaci bylo hodně připomínek pro nějaké opravy a současně Nebulus opravil model zarážedla, kde problikávala do prkna návěst posun zakázán a současně dodal model železniční stanice Krumvíř pro trať Čejč - Ždánice. Dále jsem opravil tření i rozměry u vozů Uacs plus rozměry lokomotivy 386047 a 040, aby se neprolínaly nárazníky, ale jen dotýkaly. Vzorová souprava přiložena (consists). Po odbrzdění se na nejmenším sklonu už sama rozjede. Právě do této se přestupuje na čekačkách v mé aktivitě a zde byl podnět, protože se tato souprava na sklonu sama nerozjela. A plus prolnuté nárazníky do sebe.

Tato aktualizace navazuje na BP 96.4 z 09.01.2023

Aktualizace BP9641

09.01. 2023 BP 96.40  Tato aktualizace je vlastně moje první upravená a hodně rozšířená aktivita zs20_Test Lysá. Bylo tímto nalezeno hodně nepřesností i nedodělávek. Tedy bylo nutné dokončit kolejiště ve stanici Beroun a přepracovat kontejnerové překladiště vlečky Metrans v Uhříněvsi. V balíku jsou i přidány potřebná vozidla, která se asi nikde stáhnout nedají, ale hlavně nutné úpravy v ladění, aby se s vlaky dalo vůbec jezdit.

Tato aktualizace navazuje na BP 96.2 z 24.12.2022

Aktualizace BP9640

24.12. 2022 BP 96.20  Vánoční přídavek aktualizace BP96. Jsou dodány zimní verze fototextur terénu (tratě na Jihlavsku a kolem Všetat). Další nahlášené i objevené nepřesnosti. Opět nějaké zapomenuté trolejové dráty, kde nemají být. Díky tvorbě nové aktivity je vylepšený úsek Od Suezu v Běchovicích přes Malešice a Vršovice do Krče. Je to tam nyní víc zastavěné a zalesněné. Na tak rozsáhlém projektu bude stále co opravovat a vylepšovat. 

Tato aktualizace navazuje na BP 96.0 z 04.12.2022

Aktualizace BP9620

04.12. 2022 BP 96.00  Dokončovací práce na tratích 240,241 a 244. Přepracování trati 072 z Lysé nad Labem do zastávky Ovčáry a pokračování do Všetat s výhledem prodloužení až kam to půjde. Součástí aktualizace je i přepracovaná a vylepšená původní aktivita Test Lysá. Není to žádná časová honička, ale slouží k vyzkoušení různých lokomotiv pro všechny verze Openrails. Protože se tam hodně posunuje sem tam i přelézá na jinou lokomotivu. Je přibalená i oprava ladění. Bardotka se musí z kopce 5 promile ze Všetat výběhem rozjet ze 70 na 80. Původní ladění zpomalovalo.

Tato aktualizace navazuje na BP 95.8 z 19.09.2022

Technická podpora skončila

19.09. 2022 BP 95.80  Další dokončovací práce. Dokončené úseky: Havlíčkův Brod - Jihlava, Okříšky - Znojmo, Brno -Střelice - Hrušovany nad J. Zbytek trati 240 částečně dokončený. Opravy dalších nalezených i nahlášených chyb. Nové modely pro trať Čejč- Źdánice Stáčírna nafty a nádraží v Uhřicích, některé čekárny na zastávkách od Deteria a celkové vylepšení trati vzhledem k fototexturám terénu. Opět nalezené troleje, kde nemají být, díky všímavým uživatelům a také opravy návěstidel ze Zábřehu směrem na Hanušovice.

Na tratích 241 a 244 doplněny námezníky, osvětlovací lampy a přestavníky výměn. Moravské Budějovice a něco u Jihlavy. Oprava jihlavského zhlaví stanice Dobronín. Byly tam obráceně výměny.

Tato aktualizace navazuje na BP 95.2 z 21.03.2022

Technická podpora skončila

21.03. 2022 BP 95.20  Další fáze dokončení tratí 240,241,244 a to vegetace kolem trati a okolní krajině. Zástavba obcí a měst bude dokončena v další aktualizaci. Včetně dalších detailních dodělávek bude dokončeno po letních prázdninách před vánocemi. Ale i tak ve srovnání s minulou aktualizací uvidíte úplně nový pohled na tyto tratě.

Tato aktualizace navazuje na BP 95.1 z 01.03.2022

Technická podpora skončila

01.03. 2022 BP 95.10  Pokračování s výstavbou tratí 240,241 a 244. Kompletní zprovoznění, vytvarování terénu kolem tratí, opraveny výškové rozdíly, silnice. Zástavba zatím zkušebně. Dokončení, vzhledem k rozlehlosti, bude koncem tohoto roku. Doplnění fototextur terénu i na tratě Břeclav - Znojmo a Čejč - Ždánice. Tedy všude, kde jsou koleje položené podle GPS souřadnic. Textury terénu jsou kvůli manipulaci zmenšené na 1024x1024. Kdo chce plné rozlišení, tak si stáhněte zde Terrtex 4096x4096  ( Asi 15 giga ) a nakopírujte do složky Terrtex v adresáři trati.

Tato aktualizace navazuje na BP 95.0 z 03.01.2022

Technická podpora skončila

03.01. 2022 BP 95.00  Přepracování všech kolejí projektu, aby se nezobrazovala trolej nad kolejemi, kde není zatrolejováno. Převedení všech dynamických kolejí na klasické a tím se otevřely nové možnosti. Postavené nové tratě Brno - Jihlava, Střelice - Hrušovany nad J. a Znojmo - Okříšky. Zatím jenom v hrubé stavbě jen s fototexturami na terénu. (plastická ortofotomapa)

Soubor z 28.12 je aktualizován pod stejnou verzí.Bylo nutné opravit některé závažnější drobnosti objevené po uzávěrce. Pro svou velikost je ze tří souborů. Stáhnout a kliknout na exe soubor.

Tato aktualizace navazuje na BP 94.0 z 03.03.2021

Technická podpora skončila

24.05. 2021 BP 94.20  Aktualizace se týká převážně úseku Havlíčkův Brod - Jihlava. Provozně je téměř hotovo, krajina je zatím provizorní jako fototextura. Přepracována část stanice v Havlíčkově Brodě kolem depa. Jsou opravené databázové chyby v angličanových výhybkách v Brno Maloměřice, Praha Vršovice a okolí.

Tato aktualizace navazuje také na BP 94.0 z 03.03.2021

Technická podpora skončila

 


07.04. 2021 BP 94.10  Dokončení zahuštění lesů v celém projektu BP
Oprava databáze výhybek na odbočce do Buben za stanicí Praha Holešovice
Osazení skloníků v úseku Brno - Havlíčkův Brod - Kolín
Počáteční práce na novém úseku trati z Havlíčkova Brodu do Jihlavy

Tato aktualizace navazuje také na BP 94. z 03.03.2021

Technická podpora skončila

 


22.03. 2021 BP 94.06  Rekonstrukce úseku Bratislava - Břeclav. Doplněny náspy, skloníky, lesy,  některé budovy. Trochu upravený terén a všechny stromy by už měly mít zimní textury.

Tato aktualizace navazuje také na BP 94. z 03.03.2021

Technická podpora skončila

 


15.03. 2021 BP 94.05  Opravy nahlášených chyb v návěstidlech, drobné opravy, hustější lesy v Openrails, oprava šťěrkového lože z Poštorné do Lednice.

Tato aktualizace navazuje na BP 94. z 03.03.2021

Technická podpora skončila

 


03.03. 2021 BP 94  Přepracování traťového úseku Brno - Břeclav včetně navazujících vedlejších tratí. Modernizované Hustopeče a Židlochovice. Břeclav - Mikulov také modernizované a prodloužení trati až do Znojma včetně Hevlína a Retz. Nový už současně zrušený úsek Čejč - Ždánice a Vranovice - Pohořelice. Výměna některého kolejiva. Ve všech stanicích projektu, kde jsou tyto osazeny jsou vyměněny výhybky pro rychlost 60 a 100km/h do odbočky. Někde bylo nutné i přepracovat zhlaví. Tedy většina původních aktivit bude nefunkčních. Ve svém projektu jsem opravil jenom některé, co šly. Možná nebude zpětná kompatibilita s tratěmi stejného kolejiva.

Tato aktualizace navazuje na BP 93.20 z 31.12.2019

Technická podpora skončila

 


31.12. 2019 BP 93.20   Tato aktualizace je zařazena hlavně pro uživatele Openrails, kde jsou přizpůsobena návěstní skripta a jsou opravena označení kolejí pro nástup cestujících na všech nádražích, aby se dveře souprav otevíraly do správně strany pro nástup a výstup cestujících.

A jako bonus opět úprava vegetace a výměna nějakých starších modelů budov. Starší úseky se osazovaly dle možností své doby, kdy nebyl takový výběr jak vegetace, tak budov.

Tato aktualizace navazuje na BP 93.0 z 15.12.2018

Technická podpora skončila

24.12. 2019 BP 93.10   Ranžír v Brně Maloměřicích, dokončení traťového úseku Brno Dolní (aktuální verze) - Brno Židenice (dále postaru) - Tišnov. Mnoho nových nočních verzí modelů kolem trati a na nádražích. Dobové originály návěstidel R65 v Brně Židenicích, České Třebové i jinde.

 Úplné přepracování úseku Letovice - Česká Třebová. Celá trať postavena znovu včetně okolního terénu. V době jejího vzniku v MSTS nebyly k dispozici potřebné podklady. Blansko - Letovice bylo přestavěno v minulých letech. Vylepšení zástavby v okolí nádraží Praha - Libeň

Tato aktualizace navazuje na BP 92 z 11.12.2018

Technická podpora skončila

11.12. 2018 BP 92  Ranžír v Nymburce, úprava okolí traťových úseků Praha Vysočany - Nymburk - Kolín - Havlíčkův Brod a různé jiné dodělávky v různých místech tratí. Technická podpora skončila


 

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 602 595 837