Trať Bratislava /Hohenau - Praha - Berlin/Bohumín/

pro Open Rails s MSTS kompatibilní

Aktuální délka tratí 2920 km 
21 let projektu Bratislava - Praha 2003-2024
 
Aktuální aktualizace ke stažení : BP 102 - 03.06. 2025
Aktuální verze na  flashdisku (64gb):  BP 102 - 03.06. 2025
 
 
ENGLISH

 

Datum poslední aktualizace: čtvrtek, 29. 05. 2025

Novinky
Archiv
Jak trať získat
Zkušenosti
Pokyny k instalaci a nastavení MSTS
Software  (Trainstore)
Aktivity BP
Aktualizace
Trainset BP
MSTS odkazy
MSTS forum
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jestli si někdo myslí, když pracoval mnoho let na dráze, pak změní zaměstnání a tím pokládá věc za vyřízenou, tak se velice mýlí. "Absťák" se zákonitě musí dostavit. V mém případě je to vznik zatím 2920 km dlouhé reálné trati z Bratislavy do  Prahy s variantními trasami po paralelních tratích, kterou stavím dle reálných podkladů už několik let pro příznivce počítačové hry Microsoft Train Simulator. Postupně se pokládka kolejí dostala až do Berlína včetně různých paralelních tras.

 Upozornění: Tuhle trať pro Openrails (dříve MSTS) je možné získat výhradně objednávkou nebo osobním odběrem v naší prodejně. Veškeré kontakty jsou uvedeny i dole na každé stránce.

Trať Bratislava - Brno - Praha je kompatibilní pouze s originálními tratěmi MSTS. Dále trať Luhačovice, Čáslav - Třemošnice, trať ČD 120, trať ŽSR 169 Košice - Hidasnémeti a ŽSR Bratislava - Štúrovo.  Používá kolejivo, které není kompatibilní s žádným Xtracks.  MSTS s touto tratí nesmí obsahovat žádnou trať, která Xtracks používá.  V takovém případě je nutné takové tratě v adresářích ze záloh střídat.

Podrobná mapa se zobrazí kliknutím na obrázek. Je ve stavu aktualizace BP 100 (pravidelně aktualizuje Pavel Zlámal)

Kilometrické vzdálenosti:
Bratislava - Kúty (ŽSSK) 63km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
  Kúty - Břeclav            18km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
  Kúty - Holíč  (ŽSSK) 19km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
Kúty - baňa Čáry  (ŽSSK) 2km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
Devínská Nová Ves - Marchegg (OBB) - ( směr Wien a Gänserndorf ) 8km
  Hodonín - Holíč 7km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
  Břeclav - Přerov  (levostranný provoz) 100km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz do Nedakonic, dál SS 3kV)
  Hodonín - Zaječí 37km  
  Břeclav - Brno 59km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
Brno Židenice - Tišnov - Havlíčkův Brod 119km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz)
Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou 62km
Brno - Svitavy 74km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz......)
Svitavy - Česká Třebová 17km ( ......elektrifikovaná trať 3kV ss )
Česká Třebová - Olomouc 88km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Česká Třebová - Kolín - Praha 164km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha Libeň - Hrabovka - Praha Bubny - Praha Bubeneč 10km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
odb.Blatov - Pha Běchovice - Malešice - Vršovice - Pha Vyšehrad 15km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha hl. n - Praha Smíchov - Beroun 43km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha hl. n - Benešov u Prahy - Tábor 103km (elektrifikovaná trať 3kV ss /25kV/50Hz)
Praha Vršovice - ONJ - Praha Vršovice 7km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha Vršovice - Praha Krč 5km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha Hostivař - Praha Malešice - Praha Libeň 7km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha Vršovice čekací koleje - Praha Krč - Radotín 15km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
odb. Rokytka - výhybna Vítkov 2km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Ústí nad Orlicí - Letohrad 14km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Týniště nad Orlicí - Letohrad 41km  
Letohrad - Lichkov 21km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Lichkov - Dolní Lipka - Králíky - Štíty 21km  
Dolní Lipka - Hanušovice 20km  
Břeclav - Lednice 13km  
  Břeclav - Mikulov -  Znojmo 69km  
Břeclav - Hohenau (OBB) 19km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz-15kV/16 2/3Hz)
Choceň - Týniště nad Orlicí - Hradec Králové - Velký Osek 96km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř 40km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Opatovice nad Labem - odbočka Plačice 3km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Kolín - Poděbrady - Nymburk - Lysá n Labem - Praha 73km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Poříčany - Nymburk hl. n 15km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Nymburk město - Veleliby - Nymburk hl. n 7km
Lysá nad Labem - Milovice 6km
Lysá nad Labem - Ústí nad Labem západ 96km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Kolín - Havlíčkův Brod 74km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
  Hustopeče - Šakvice 7km  
Hrušovany u Brna - Židlochovice 3km  
  Skalice nad Svitavou - Boskovice 5km  
  Zábřeh na Moravě - Šumperk 13km  
  Šumperk - Hanušovice 27km  
Olomouc - Přerov - Ostrava - Bohumín - Dolní Lutyně 119km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Ostrava Svinov - Ostrava Třebovice 3km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Studénka - Mošnov, Ostrava Airport 9km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Brno - Slavkov u Brna 27km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz-15kV/16 2/3Hz do Blažovic)
Brno - Přerov 88km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz-15kV/16 2/3Hz před Nezamyslice, dál SS 3kV)
Blažovice - Holubice (spojka 300 a 340) 3km (elektrifikovaná trať 25kV/50Hz-15kV/16 2/3Hz)
Praha Smíchov - Praha Řeporyje 11km  
Praha Smíchov - Praha Stodůlky 13km  
Olomouc - Nezamyslice 39km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Znojmo - Retz 18km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Znojmo - Okříšky 70km 15kV/16 2/3Hz
Brno - Jihlava - Havlíčkův Brod 131km  
Střelice - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín 57km  
Čejč - Ždánice 25km  
Vranovice - Pohořelice 8km  
Ústí nad Labem Střekov - Děčín východ - Děčín hl.n 28km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Praha - Ústí nad Labem - Děčín 126km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Děčín hl.n. - Bad Schandau 23km (elektrifikovaná trať 3kV ss / 15kV/16 2/3Hz)
Děčín východ - Děčín Prostřední Žleb 5km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Lovosice - Trnovany u Litoměřic 12km (elektrifikovaná trať 3kV ss )
Žalhostice - Velké Žernoseky 5km  
Velké Březno - Zubrnice 5km  
Bad Schandau - Berlin 245km (elektrifikovaná trať 15kV/16 2/3Hz)
Radebeul-Zitzschewig - Coswig - Priestewitz - Grossenhain Cottb Bf 20km (elektrifikovaná trať 15kV/16 2/3Hz)
Trať se začala stavět v únoru 2003. Termín dokončení stanovený není, protože tato trať se stále rozšiřuje předem neznámými směry.
K reálné podobě trati bylo použito objektů a příspěvků těchto autorů:
odrážka Tomi - návěstidla, trakční vedení, budovy, objekty, lampy na peronech dle originál dokumentace, technická spolupráce
odrážka Starý - modely návěstidel, budovy Brno hl. nádraží, technická spolupráce  www.msts.cz
odrážka Jan Martínek - budovy, objekty, dle dodané dokumentace
odrážka Polák - nový balík návěstidel včetně OBB a scripta, lampy, světelné stožáry, výměnová tělesa, drobné objekty.
odrážka Trunda -  veškeré stromy, křoví a textury terénu,
odrážka Dejv nahrál autentické zvuky a ruchy
odrážka

PaV -  jeho objekty z 024, dále vyrobil sérii objektů specielně pro tuto trať

odrážka

Pikku vyrobil skiny autentických vozidel, které zde jezdí i dříve jezdili, Marián Šimo poskytl webový prostor pro downloady, 

odrážka

Ppoollll přeložil do Češtiny editor, vytvořil modely náspů trati, dokumentace pražských nádražích,...

odrážka

Michal Tuček - stavby a objekty v okolí Řečan i Prahy

odrážka

Roman Šubrt - nejen pražská nádraží, mosty, tunely, viadukty

odrážka

Firlet - budovy na trati Kolín - Praha

odrážka

Mates - nádraží Kostěnice, Moravany, Uhersko

odrážka

Nebulus - Objekty v okolí Bratislavy, technické dokumentace

odrážka

Pavel Krulich a Lukáš Oreška - budovy z Kolína do Prahy Vysočan a Poříčan přes Nymburk

odrážka

Jan Švec - Modely nádražích předměstí Bratislavy a všechny stavby na trati Choceň - Týniště - Hradec Králové

odrážka

Miran - část depa a nádraží Praha Masarykovo, měnírny po celé trati a další objekty

odrážka

Martin Novák - budovy na trati 230

odrážka

Zdeněk Zvědělík nádraží v Břeclavi

odrážka

Deterio - objekty kolem Brna a značky podél tratí.

odrážka

Lubomír Šudák - objekty trati 251

odrážka

Martin Thuma - modely pro trať 171

odrážka

Jaroslav Kűfner - haly a budovy v Praze na ONJ, od BP85 nádraží Praha Vršovice, Vyšehrad, Smíchov

odrážka

Kabulus - mapky tratí na těchto stránkách a ve hře

odrážka

Aleš Sláma - hrad Pernštejn a nádraží na trati 021 Týniště - Letohrad

odrážka

...a mnoho dalších, kteří přispěli se svou trochou do mlejna

novinky
archiv od 20-1-2011 do 31-12-2012
archiv od 13-10-2010 do 20-1-2011
archiv od 24-11-2008 do 12-10-2010
archiv od 03-01-2007 do 26-09-2008
archiv od 20-6-2006 do 23-12-2006
archiv od 21-9-2005 do 20-6-2006
archiv od 25-6-2004 do 19-8-2005
archiv od 25-1-2004 do 24-6-2005
archiv od 18-11-2004 do 25-1-2005
archiv od 6-7-2004 do 11-11-2004
archiv od 25-4-2004 do 30-6-2004
nahoru

 semora@semora.cz - tel: 602 595 837