|
9.12.2012 - Trať ze Zábřehu do Dolní Lipky je z mé strany hotová a
zde je video rozdělené na dvě části, na kterém je kompletní aktivita
Seznání 021a, která je známá z minulých aktualizací. Ale začínala na
trati v Prostřední Lipce. V aktualizaci BP88 začíná už v Zábřehu na
Moravě. Video bude zajímavé i pro ty, kteří mají stále problémy s
přecházením na druhou lokomotivu. Kvůli extrémní délce 3 hodiny je video
rozdělené do dvou částí: |
|
Zábřeh na Mor. - Hanušovice - Hradec Králové v MSTS BP díl 1 - YouTube |
|
Zábřeh na Mor. - Hanušovice - Hradec Králové v MSTS BP 2. díl - YouTube |
|
Na trati
Střezimíř - Tábor se stále ještě pracuje, proto nejsou k dispozici žádné
nové obrázky. |
|
3.12.2012 - Už to vypadá nadějněji. Na trati ze Zábřehu do Dolní
Lipky je už jen několik dodělávek v podobě podrobnějšího zalesnění v
některých úsecích. Opět několik fotek z aktivity Zábřeh - Hradec
Králové. |
|
|
|
27.11.2012 - Práce finišují, ale nevím, jestli se vše do poloviny
prosince do BP88 zvládne. Níže jsou fotky ze starší aktivity z
Prostřední Lipky přes Lichkov do Hradce Králového, která je prodloužená
a vyjíždí se už ze Zábřehu na Moravě přes Hanušovice. Aktivita bude
tímto delší o 45 minut. Obrázky jsou z okolí Rudy. Pracuje se i n
Táborsku a dělaly se rekonstrukce mezi Brnem a Letovicemi s odbočkou do
Boskovic, viz tato pracovní videa: |
|
Brno - Blansko |
|
Boskovice - Letovice - Blansko (zde ještě není vystavěná obec
Boskovice, ale současně je zde vše hotovo, nechte se překvapit po
aktualizaci tratě) |
|
|
|
12.10.2012 -
Práce pokračují pomaleji než by si člověk přál, ale na
místě nestojí. To je podstatné. Aktuálně tvořím terén ze Skalice nad
Svitavou do Boskovic, pak dokončím terén na táborské trati, kde zbývá
asi 15 kilometrů a něco bych měl vytvarovat i mezi Hanušovicemi a
Zábřehem. Finální krajinu bych chtěl do aktualizace dokončit z Dolní
Lipky do Hanušovic a Ješetice - Tábor. Ještě je rozestavěno na berounsku,
ale do vánoc se asi vše nezvládne. Průběhy prací jsou k dispozici na
mých videích na You Tube. |
|
7.3.2012
- Slibované video s první testovací jízdou je už dva dny na mém
kanále YouTube.
video Hanušovicko . Ale podle návštěvnosti jej asi každý kdo je
zvědavý na stav prací už viděl. V podobném stavu už mám i úsek do
Tábora, ale ještě tam mám nějaké dodělávky. Pak také natočím video.
|
|
22.2.2012
- Malé info o stavu prací. Kromě táborské trati mám propojený úsek
ze Zábřehu na Moravě přes Hanušovice do Dolní Lipky a větev do Bludova a
Šumperka. Ještě dokončím osazení upozorňovadel, perony na zastávkách a
asi nejlepší info bude opět video na You Tube. Ale zatím bude třeba mít
představivost, protože k tvorbě krajiny je ještě hodně daleko. Sice se
blíží jaro a s tím přichází víc práce v cyklo a to znamená méně času pro
MSTS, ale naštěstí tu nejhorší práci , pokládku kolejí, mám hotovou.
|
|
7.1.2012
- Tento týden jsem dokončil pokládku kolejí do stanice Tábor, včetně
kompletního kolejiště ve stanici. Pokračovat budu po víkendu, protože se
připravuji na Novoroční koncert v kostele sv. Václava v Hustopečích. Kdo
má v neděli 8.1.2012 v 16.00 hodin čas, přijďte se podívat, poznáte mne
trochu jinak než u editoru MSTS,
plakát zde.
|
|
18.12.2011
- Právě se mi podařilo dát dohromady aktualizaci ke stažení pro
uživatele minulé verze BP. Navazuje na poslední veřejnou aktualizaci
BP86.02. Balík je na tuto verzi testován, mělo by být vše vpořádku. |
|
16.12.2011
- Od včerejška je k dispozici nová verze BP87.00 na DVD. Verze ke
stažení je ve stádiu zpracování a bude také již brzy k dispozici. Stav
aktualizace je vidět i v dalších videích na You Tube.
Benešov - Střezimíř a
Beroun - Řevnice. Na trati Praha - Beroun je ještě na zástavbě hodně
práce a drobné dodělávky jsou i na benešovské trati, ale vzhledem k
vánočním svátkům je dobré aktualizaci vydat. Nejedná se jen o tratě, ale
v aktualizaci je hodně originál nádražích a objektů od modelářů za celé
období od poslední aktualizace. Zaječí, Kúty, Žamberk, Vamberk, hrady
Litice, Potštejn, Karlštejn. |
|
4.12.2011
- pár fotek z posledních prací mezi Heřmaničkami a Olbramovicemi.
|
|
|
|
28.11.2011
- Lepší než obrázky napoví tohle video z úseku
Praha Vršovice - Benešov u Prahy. |
|
12.11.2011
- Pár obrázků z benešovské trati. Na YouTube bude od dnešních
pozdních hodin k dispozici video od stanice Střezimíř do Strančic, aby
jste viděli v jakém stadiu se nachází stavební práce. Do vánoc je hodně
blízko a vše se dokončit asi nezvládne. Střezimíř - Bystřice u Benešova
zatím zůstane ve stavu v jakém je a budu se snažit zkompletovat, alespoň
z Benešova do Prahy. Na této trati také máme nejvíce autentických modelů
od modelářů. Proto je tato trať k dokončení prioritní.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poděkování za autentické modely k
této trati patří těmto modelářům:
Deterio (fotodokumentace, modely
návěstidel, hradla, most v Čerčanech, Strančice nádraží, Mrač)
Aleš Sláma (nádraží v Čerčanech)
Brzda (Mnichovice, Mirošovice,
Senohraby, Bedrč, Olbramovice, Tomice, mlýn Čerčany)
Mates (skalní bloky) |
|
|
|
|
|
|
31.10.2011
- přidal jsem na You Tube
videonávod, jak správně instalovat nebo reinstalovat MSTS a trať BP.
|
|
9.10.2011
- první obrázky z téměř finálních úseků dnes už historické verze
benešovské trati. Bystříce, Čerčany, Senohraby a Mirošovice. Velké díky
patří fotografům a modelářům za zachování historie.
|
|
|
|
1.8.2011
-
Pro seznámení s prácemi na trati jsem natočil video, kde se svezeme
na 451 z Benešova u Prahy do Prahy Vršovic. Video je rozdělené do 5
částí.
Odkaz zde.
Jenomže nastala chyba při zpracování a 5. část se mi
nahrála na konec části 3. a 4. proto jsem 5. část zrušil. Možná
celé video přepracuji. Také se neosvědčila standartní kvalita videa, 1.
a 2. části, tak i tyto jsou znovu nahrané v HD kvalitě. Zatím je to
točené externí kamerou. ale jelikož se jedná jen o pracovní informativní
videa, tak kvalita musí stačit. Práce nyní pokračují na Berounské trati
a jsou ve stavu, viz mé poslední video, tedy ještě hodně práce. Do vánoc
by se obě trati teoreticky měly zvládnout do finální podoby. |
|
26.5.2011
- Stavební práce pokračují z Prahy do Berouna a Benešova. Benešovská
trať bude v původní verzi před koridorizací. Kolejově hotovo, nyní se
budou osazovat pod koleje náspy a podjezdy. Pak se bude tvarovat krajina
a ve finále osazovat zástavba a vegetace. Do vánoční aktualizace se snad
vše zvládne. |
|
13.4.2011
- Další doplňková a opravná aktualizace. Nádraží Potštejn a zkušební
okruh ve Velimi. Jelikož trať je do kruhu a smyčky, což v MSTS je
zakázané, řeší se to odvratnými výměnami a návěstidly, která jsou nutná,
aby MSTS nezamrzl. Bílá na hlavním návěstidle (ne seřaďovacím) znamená,
že cesta je postavená do odvratné výměny. Pak je nutné ve volné jízdě
mačkat klávesu G, podobně jako na smyčce ve Velkém Oseku. Způsoby jízdy
jsem popsal na MSTS fóru. |
|
4.4.2011
- Dnes je vydána nová aktualizace pro volné stažení, zítra dám
dohromady verzi pro DVD. Pracuji na zpracování a testování dat od rána,
ale jeden den na to opravdu nestačí. Už je to moc veliké. Věřím, že se
aktualizace bude líbit. Pokud si stáhnete aktualizaci aktivit, stáhněte
si i modely a aktualizaci trainsetu. Hlavně musíte mít lokomotivu
380002, ostatní je už dobrovolné. |
|
29.3.2011
- Včera jsem vyřešil v nové aktivitě šibování v Lichkově, když už na
tomto zhlaví nefunguje můj vynález bílé pro posun. Posun vždy proti
červené, ale jízda vlaku už na barvu. Z mé strany je tedy hotovo, ještě
čekám na dokončení modelů nádraží Potštejn a snad i přilehlých budov, já
ještě v trati doplním nějaké dodělávky a aktualizaci bych viděl na pondělí 4.4.2011. To bude datum vydání. Aktualizace ke stažení
pravděpodobně až večer a nová DVD na volný prodej od úterý. |
|
27.3.2011
- Tento týden jsem dokončil dvě nové aktivity, bez kterých by celá
BP86 byla jen poloviční práce. Budou to dvě plnohodnotné, i když
smyšlené aktivity s relativně bohatým provozem. V každé budou 4
šibování, většinou kvůli výměně lokomotivy za jinou trakci. Okolní
provoz je podle aktuálního grafikonu, který tento zvláštní rychlík dost
zpozdí. V aktivitách se hlavně jedná o předvedení nových možností této
tratě, posun na bílou do trati. Směrem od Hradce do Lichkova to funguje
v Žamberku, Letohradě a Lichkově do obou směrů. V Týništi se dá jet na
bílou na obě strany do manipulačních kolejí, Kostelec bohužel s posunem
na bílou nefunguje, vždy tam skočí barva pro vlak. To samé Jablonné nad
Orlicí. V aktivitě od Lichkova do Hradce Králového posun na bílou do
trati funguje v Letohradě a Častolovicích. V Týništi se opět dá na bílou
jet do manipulačních kolejí. Lichkov do Těchonínského zhlaví bohužel
nefunguje, posun se musí řešit nefunkčním návěstidlem. Díky těmto
aktivitám byly odhaleny nějaké nedostatky a chyby na dalších
lokomotivách i vozech, proto na DVD bude aktualizován i Trainset. Pro
potřeby aktualizace vydám jen soubor ladění, kde budou směrování na nové
kabiny. Tyto si musíte stáhnout ze stránek autorů. Jedná se o kabiny
380,122,851,560 a 240zssk. Jinak hlavně lokomotivu 380002, kterou budou
vyžadovat aktivity. Aktualizace by měla být začátkem dubna, nyní se čeká
ještě na dokončení některých modelů pro 021. |
|
19.3.2011
- Už mi byly dodány poslední modely zbývajících zastávek mezi
Letohradem a Lichkovem, dokončím aktivitu, udělají se poslední testy a
do 10 dnů bude aktualizace trati. |
|
|
|
16.3.2011
- Krajinově mám už téměř hotovo a současně se pracuje na drobných
dodělávkách. Ještě tvořím takovou seznamovací aktivitu, které bude
demonstrovat nové možnosti této trati 021. Při posunu v některých
stanicích je možné jezdit na bílou ze všech kolejí do trati. Ale
nefunguje to na některých zhlavích. Deterio vyrobil přestavníky výhybek
ovládané drátovody. Zde je pár obrázků z výměny lokomotivy v Týništi a
Letohradě. Do nádražích jsem doplnil cestující a doplňky na perony.
Aktualizace by mohla být začátkem dubna. |
|
|
|
9.3.2011
- Kde jsme to naposledy skončili ? Někde před Žamberkem. Dnes se
svezeme od tohoto místa přes Žamberk, Letohrad, Jablonné nad Orlicí do
Těchonína. Větší města jsou problém a mnohdy dochází fantazie, čím to
zastavět, když nejsou originální modely. Čím víc se blížím do finále,
tím jsou práce pomalejší a náročnější. Do Lichkova je to už co by
kamenem dohodil. Věřím, že se tato trať bude líbit.
|
|
|
|
3.3.2011
- Dnes jsem dělal podle fotografií nějaké úpravy ve stanici Králíky
a mimo jiné bylo potřeba otestoval nový model lokomotivy od Jardy Skůry
169. Zde je několik fotek ze zkoušek mezi Lichkovem a Letohradem.
Stanice jsem záměrně vynechal, protože ještě nejsou zastavěné budovami.
Ale příroda bujně roste už delší dobu. Matesovi patří díky za točnu do
Letohradu a Deteriovi za sloupy TV. |
|
|
|
1.3.2011
- Mnohdy, když dochází inspirace, přesouvám práce na druhý konec
trati a tak jsem o víkendu a včera dal dohromady krajinu kolem Králíků.
Původně jsem myslel, že tohle nechám napospas holé louce do dob, než
bude nějaký obrazový materiál. Ale přesto jsem to jen s pomocí Google
Earth zkusil. I nějaké fotky zde jsou. Následující obrázky jsou z konce
mé trati od Dolní Orlice přes Králíky do Dolní Lipky. Děkuji Matesovi za
model točny do Dolní Lipky a Letohradu a Jiříkovi TK za model bunkru.
Ostatní budovy jsou náhražky. Příznivci koridorových rychlostí zde
nadšení nebudou. Desítka, patnáctka nebo dvacítka je moc nenadchne. V
případě úspěchu bude možné tuto lokálku v budoucnu protáhnout až do
Štítů a druhou větev do Hanušovic a Zábřehu na Moravě. A tak by vznikla
další paralelní odklonová trasa mezi Olomoucí a Prahou. |
|
Byl to jen
takový malý odskok, dnes práce pokračují dál v Žamberku. Další obrázky
budou mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí. Pak zbývá Jablonné -
Lichkov a bude hotovo, protože Lichkov - Dolní Lipka už je také
zastavěno. Pak ještě vytvořit jednoduchou aktivitu, aby jste si mohli
nový úsek bez bloudění projet. |
|
|
|
26.2.2011
- Na Víkend si uděláme výlet do pěkné přírody z Doudleb nad Orlicí
přes Potštejn a Litice kousek za zastávku Bohousová. Poděkování patří
Deteriovi za pěkný model viaduktu v Sopotnici, dvojité závory na míru do
Doudleb i modely přejezdníků. Jinak žádné jiné originály pro tento úsek
nemám. Takže zbývá dokončit zástavbu v Žamberku, část Letohradu, trochu
víc toho bude v Jablonném nad Orlicí, něco v Lichkově. Dolní Lipka je
pár baráků, snad ještě alespoň něco dát do města Králíky, aby tato
lokálka z Lipky nebyla skutečně jen pro srandu králíkům. A pak už bude
aktualizace. Bude na místě ještě udělat alespoň malou testovací
aktivitu, protože tato trať umí rozlišit, že jako vlak se pojede na
barvu a pro posun bude svítit téměř vždy bílá. |
|
|
|
24.2.2011
-
Dnes popojedeme skrz město Kostelec po Doudleby nad Orlicí. Doudleby
ještě čekají na zástavbu budov, proto obrázky končí na zhlaví stanice.
Model nádraží a zastávky Kostelec vymodeloval Aleš Sláma. Velmi pěkná
práce. Od tohoto modeláře jsou i Častolovice a zastávky Lípa a Čestice.
Ostatní budovy jsou skládanka, co editor MSTS dal, převážně práce od
modelářů Jana Švece, Lubomíra a Matese. |
|
|
|
23.2.2011
- Stavební práce na trati 021 Týniště nad Orlicí - Letohrad -
Lichkov - Dolní Lipka - Králíky se blíží do finále. Je komplet hotová
krajina a zalesnění a chybí už jen zástavba. Postupně budu informovat o
stavebních pracích. Zatím je hotovo z Týniště nad Orlicí po Kostelec
město a odtud jsou finální obrázky. Průběžně budu na obrázcích ukazovat
další hotové úseky a až zde bude Dolní Lipka, tak bude aktualizace. Dál
na Králíky už nemám obrazové dokumentace, tak zde to bude zakončené jen
nahrubo. Kliknutím na obrázek se zobrazí plná velikost 1080. |
|
|
|
|