Archiv od 21.1.05 do 24.6.05
 

 

Odrážka  
Odrážka
24.6.2005 - Další pražské screeny, tentokrát z nádraží Praha Holešovice. Od Romana je komplet odbavovací hala a perony. Okolní objekty jsou co MSTS dal. Silnice jsou protažené až po Prahu Libeň, Sem tam budovy a vegetace. Testovací aktivitu jsem prodloužil do Prahy Sedlec, aby se projel celý nový úsek.

Aktualizace bp52 je zde:  52bptrat 9,6MB

testovací aktivita:            ftp://msts.tyk0kso.sk/bptrate/testDepoMas_Pardubice.apk

Doplnil jsem i chybějící modely z původních tratí (USA2) Kdyby ještě něco chybělo, dejte vědět do diskuse.

Dále vznikla krpa v minulých aktualizacích, kdy mi někdo použil terrain.ace jako součást modelu a tím se očernily všechny náspy, atd. orig soubor je v update. Doplnil jsem do mnoha stanic čerpací stanice od Johnze. Otestujte a dejte vědět zkušenosti. Umístění je zatím odhadem, ale proti info přesunu na správné místo.

 

Odrážka

20.6.2005 - Nové screeny z víkendových prací. Krajina je hotova z Prahy Sedlec po Holešovice. V Holešovicích je originál budova nádraží, ale okolí je ještě rozestavěné, odtud screeny příště. V Praze Sedlec zatím bude konečná a práce se budou soustředit na dostavění Prahy a celý úsek do Pardubic. V plánu je propojení Libeň - Malešice - Běchovice, Vítkov - Vysočany a samozřejmě z Vítkova a z Hrabovky na hlavní nádraží. Dále Kolín - Kutná Hora, atd. Vše dle časových možností. Také není vyloučeno, že se přesunu i do jiných končin, ale nejprve je nutné dostavět rozestavěné.

Odrážka 13.6.2005 - aby jste nejezdili jen po holé louce a říkalo se tomu Praha, tak jsem něco zastavěl a napustil do Vltavy vodu. Je postaveno další pražské nádraží (Bubeneč), otestujte to, co to provede s FPS. Aby jste si mohli zajezdit volnou jízdu, tak jsem udělal dva vstupní body na Masaryčce, Od hlavního přes Hrabovku i z Vítkova a samozřejmě z Bubenče. Jedná se o krátké paths, takže start počítače to nezpomalí. Opravil jsem i testovací aktivity, aby se jezdilo přes Bubeneč a konečně jsem se trefil se startem přesně na přesuvně. J Polák postavil speciální návěstidla s zelenými indikátory pro Masaryčku a doladil  scripta. Připomínky opět pište do diskusního fora. Kdo má objednáno DVD, zítra posílám tuto aktuální verzi. Testovací aktivity jsou přímo v instalaci i v apk (kdybych na něco zapomněl EC od Kutné Hory, tam už se dá odpojit lokomotiva a zajet do depa. Ale docílil jsem toho tím, že jsem zrušil zastavení ve stanicích. Screeny budou, až toho bude postaveno ještě víc. Stahujte 4,95MB zde 51bptrat  zbytek zadních kabin od Aleše Blechy je zde25MB
Odrážka 10.6.2005 - na upozornění uživatelů, v balíku chybí některé objekty. Zde je update 50A.
Odrážka 10.6.2005 - po téměř měsíci práce jsem to kolejově dotáhl až do Prahy. Praha Libeň, Praha Holešovice, Vítkov, Praha Bubny, Praha Masarykovo nádraží včetně depa, ve kterém jsem sloužil a v dnešní době už neexistuje z důvodu stavby nového spojení. Aktualizaci 50 stahujte zde: 50bptrat (9,99MB). Ve složce Activities najde dvě testovací aktivity v apk, které je nutno rozbalit. Pro funkčnost si stáhněte prozatím jen u lokomotiv 350 a 362 zadní kabinu (4,6MB) od A Blechy. Celý komplet kabin má 35MB, tak zbytek nahraji až zítra. Dále v aktualizaci se přepíší zvuky závor za AŽD (úprava Miran)  a v souboru kabin je i složka Sound, která přepíše anglické hlášení v MSTS při jízdě proti stůj, na česká. Autor J. Polák, nahrávku doladil Michal Tuček. Kabulus pohotově dodal novou mapu jak do hry, tak na tyto webové stránky. Screeny ještě nemám, budou až po dalším doladění pozadí. U aktivity Test depo, musíte couvnout až na konec zadní přesuvny, vodítkem může být přestavení závaží výměny. Z Holešovic pokračujete do Pardubic. Druhá aktivita jede od Kutné Hory. V Kolíně jsem osadil nová návěstidla od J Poláka s indikátorem. Do Poříčan pojedete 120 do odbočky, Libní na Rokytku projedete 60tkou. Bohužel jízda do depa na Masaryčce se nekoná, protože MSTS v Holešovicích úkol ukončí. Už jsem zapomněl jak se provádí další posun z cílové stanice. Paths je natrasován až dozadu na točnu. Jezděte, testujte, kdyby byla někde chyba, dejte vědět do diskuse, ať se to zavčas opraví.
Odrážka 13.5.2005 - nová aktivita od J. Švece Vindobona download zde
Odrážka 13.5.2005 - stáhněte si zde zaktualizovaný balík aktivit, který má tentokrát 6 MB, protože obsahuje úpravy od Martense na lokomotivě 240. Kvůli úspoře dalších 6MB si do common.cab/cab240 zkopírujte všechny ace soubory z cab230. Eng soubory jsem přepsal pro všechny varianty 240tek i ŽSSK, které mám ve svém Trainsetu. Opravil jsem i brzdící váhy, aby mašinka brzdila reálně. Testnout ji můžete v Milošové aktivitě 113 krásná jízda, kde jsem 230 vyměnil za 240. Dále jsem do balíku aktivit přidal aktivitu Echva od Mirece a současně jsou updatovány vozy Eas, aby po najetí na tyto vozy bylo možné se hnout z místa. Poslední úprava je v některých ŽSSK 362, kde bylo nesprávné ovládání elektrického brzdiče. Balík zatím neobsahuje žádnou novou aktivitu, pouze u Test je posunut start do Rostoklat.
Odrážka 12.5.2005 - dnes bude o něco větší aktualizace 49bptrat 12,9MB. Obsahuje prodloužení trati z Peček do Rostoklat (zatím pouze terén, koleje, návěstidla). Jiří Polák sloučil Tomiho návěstidla se svým novým zveřejněným balíkem, který ještě rozšířil o další novinky vyskytující se na koridorech. Takže nově jsou takto osazeny tyto stanice: Český Brod, Poříčany, Pečky kolínské zhlaví, Dlouhá Třebová,  Letohrad a Zábřeh na Moravě s vlečkami. Oddíly autobloku jsou v nových návěstidlech z Peček do Rostoklat.
Odrážka 4.5.2005 - právě ke stažení 48bptrat. Obsahuje vlečky kolem Zábřehu, triangl, koleje do Bludova a prodloužení trati do Lukavic na Moravě.
Odrážka 21.4.2005 - večer, právě doručená aktivita od Mikšiho download zde  (formát APK)
Odrážka 21.4.2005 - Stahujte další aktualizaci 47bptrat a zde je update balíku aktivit. Obsahuje dvě nové aktivity od Miloše z Blanska. Je trasovaná po trati 260 a je dvoudílná. Strojvedoucí vystřídá dvě lokomotivy.
Odrážka
20.4.2005 - Tak jsem tak nějak dal dohromady i zbytek tratě Zábřeh - Lupěné. Nebylo to tak jednoduché, jak to vypadalo. V Zábřehu jsem trochu posunul vyhýbku na 6. koleji na Olomoucké straně, abych perony srovnal dle reálu. Doplnil jsem pokud možno autentická přemostění. Ještě bude potřeba vyrobit originál cedule na stojanech a to nejen do Zábřehu. To někdy příště. Kostelík, který jsem našel v editoru, má sice podobnou architekturu věže originálu, ale byl příliš nízký, tak jsem jej musel trochu nadstavit. Nádražní budova ještě v reálu neexistuje, tak jsem dosadil budovu fiktivní.

Večer to ještě trochu uhladím a vydám aktualizaci, kterou nakopíruji během zítřejšího dne. Aktivity zatím žádné netvořím. Na ně mi čas zatím nezbývá. Výhledově připravuji velké výluky od Pardubic až do Krasíkova, kde opravím zhlaví stanic, které to vyžadují, novým kolejivem ( angličani, obloukové výměny).  Ale nejdříve dostavím úsek Pečky - Kolín - Pardubice. Michal nám chystá opět nějaké překvapení pro tento úsek, tak se je nač těšit. Kdybych měl v Zábřehu něco křiklavě špatně, tak po aktualizaci dejte vědět včetně alespoň náčrtku.

Odrážka
Odrážka  
Odrážka
18.4.2005 - O víkendu se veškeré práce soustředily na úsek Hoštejn - Lupěné. Nejprve jsem zrušil rozestavěný koridor, kde jsem měl špatné mapy a stavěl trasu na nesprávném místě. V Lupěném jsem použil nové modré zábradlí od Michala. Od téhož autora mám také pěknou stavebnici zdí, která se hodila i do této zastávky. Dále bylo nutné usměrnit tok řeky, aby se mi v nižších polohách nerozvodňoval. Dle dokumentací z předminulého víkendu jsem vytvaroval krajinu, dosadil skály (ikdyž originál je tmavě špinavý). Kde to čtverce umožňovaly, dosadil jsem textury  políček. Na závěr jsem oprášil archivní video a dosadil původní oddílová návěstidla autobloku a hradla v nesprávné koleji. Aktualizace bude až krajinu dotáhnu z Lupěného do Zábřehu. Koridor zde začnu stavět, až zde zahájí provoz ČD. Po doladění této časti trati se opět přesunu na Kolínsko, kde je stále jen obrovské staveniště. Chtěl jsem nejprve dostavět 024 a těch pár kilometrů do Zábřehu.

 

Odrážka 13.4.2005 - Nová aktualizace 46bptrat.exe 10MB. Současně si  zde stáhněte soubor aktivit. Jsou tam dvě nové od Pavla N, který současně upravil scripta návěstidel, aby návěstní opakovač ukazoval správné světlo při mrkacích návěstech. Je to ale vázáno maximální rychlostí 120km/h stejně jako u výstrahy, tak pozor na rychlost. Vypustil jsem dočasně Mirecovu aktivitu ECHVA, protože je tam problém se zabržděnými vozy a tedy do vyřešení tohoto jevu je nehratelná. Testovací aktivita Pečky - Ústí - Letohrad je vlastně jízda vlaku hráče, aby jste viděli co je nového v aktualizaci 46. V Kolíně tato souprava pojede opět jinudy, tentokráte po tajných kolejích, kudy osobní vlaky na Pardubice nejezdí. V Paths jsou startovací body pro volnou jízdu traťi 024.
Odrážka

11.4.2005 - Zveřejňuji několik screenů z dokončení prodloužení trati 024. Budovy jsou použity ze stejnojmenné první české trati do MSTS od PaV. Aktualizace bude v nejbližších dnech. Ještě je nutné doladit několik drobností. Další novinky aktualizace budou nové varianty protihlukových zdí na koridorech, sem tam nějaký autentický  baráček, vše od Michala. Jiný Michal z Peček (návěstní mistr) mi poslal upravená scripta návěstidel (od Pavla N) pro návěstní opakovač, kdy při návěsti očekávejte "něco" už na opakovači bude správně svítit žluté světlo. Dále tam doplnil návěst "konec vlakové cesty", která se hodí do stanic, kde nejsou odjezdová návěstidla a je potřeba provádět křižování vlaků. Je to námezník chovající se jako návěstidlo. Na lokálkách najde široké použití. Od J. Poláka jsem použil některá nefunkční návěstidla jako pevné objekty, které se hodí do velkých stanic, kde velké množství funkčních návěstidel nedovolí, aby všechna svítila.

Odrážka 4.4.2005 - Mirec a Mikši poslali dvě nové aktivity. Jsou k dispozici v rubrice Aktivity BP . Včera jsem byl v terénu pro další materiály ke stavbě dalších úseků. Koridor na níže zveřejněných screenech skutečně nepovede, měl jsem špatné mapy (vydané říjen 2004). Po zpracování získaných materiálů vše opravím. Včera jsem zdokumentoval úsek Česká Třebová - Přerov - Břeclav - Šakvice. Možnosti dalšího pokračování staveb jsou opravdu veliké. Ale nejprve mne čeká dostavění rozestavěného a rekonstrukce starších stanic (angličani, kříže, atd).
Odrážka 31.03.2005 - Dnes do třetice, zapomněl jsem na soubor aktivit. Sice nic nového, ale je tam startovací bod ze Zábřehu a aktivita Test Pečky - Letohrad je v Kolíně prohnána přes 4. nástupiště. Stahujte  zde (700kb)
Odrážka 31.03.2005 - Aktualizace 45bptrat.exe  (5,8MB), kde je kromě dalších prací i aktuální mapa do hry od Kabuluse. Po kliknutí na mapu na těchto stránkách se zobrazí mapa podrobná (asi 800kb).
Odrážka 31.03.2005 - Chci poděkovat Kabulusovi za mapky tratí na tyto stránky i přímo do hry, která bude v následující aktualizaci. Kromě z 90% dostavěného kolejiště v Kolíně jsem se přesunul do Zábřehu na Moravě, kam jsem trať z Hoštejna prodloužil. Jelikož tam současně pobíhá výstavba koridoru, tak jsem na nové propojení také připraven. Asi mám i proti ČD náskok. Stavěl jsem podle mapy, ještě je nutná osobní návštěva.
Odrážka
  Propojení zprovozním po rekonstrukcích stanic na nové kolejivo. Jinak by to narušilo některé aktivity. Aktualizaci už mám připravenou, jen ji nakopírovat. Snad ještě dnes.
Ještě musím updatovat testovací aktivitu EC přes Kolín. Ve volné jízdě v Kolíně zabloudíte.
Odrážka 16.03.2005 - Slíbená aktualiazce je opět ke stažení 44bptrat.exe . Také jsem aktualizoval balík vybraných aktivit  stahujte  zde . Jsou tam i testovací projížďky z Tatců do Letohradu (souprava EC) a šibování uhlí z Řečan do elektrárny (je to spíše hlavolam na přemýšlení a trpělivost. V zadání je opsán jen technologický postup posunu skutečné vlečky, dál si už musí poradit hráč sám)
Odrážka 16.03.2005 - Stahujte další aktualizaci 43bptrat.exe. 10MB. Před instalací si zálohujte Global (stačí Global/tsection.dat ). Před spuštěním MSTS někam přesuňte z Routes všechny tratě, které používají XTRACKS. Pokud budete chtít jezdit na těchto tratích, tak si pro změnu někam přesuňte Břeclav - Praha a vyměňte zpět Global/tsection.dat. Jinak mne těší, že označení složky Breclav - Praha už je čím dál pravdivější. Při prvním zveřejnění této trati mi do Prahy chybělo 255km. Nyní zbývá pouhých 55km.
Odrážka 15.03.2005 - K dnešnímu datu je trať prodloužena kousek za Kolín (Nová Ves u Kolína, možná Velim). Nejen to, ale je doplněno další potřebné kolejivo, bez kterého by Řečany nebyly Řečany (viz obrázky dole), ale Kolín by se standartním kolejivem být postaven nemohl. (je použito ve všech nových stanicích) Bohužel tento systém není kompatibilní s Xtracks, takže po aktualizaci nebude možné mít v adresáři Routes tuto trať a současně jinou, která Xtracks používá. To samé složka Global. Bude nutné je vyměňovat. Ale s tratěmi se standartním kolejivem je po update Global vše kompatibilní a naopak tyto tratě si můžete rozšířít o 24 kusů nových vyhýbek a kolejí. Další výhoda mého Globalu je, že oproti Xtracks nezmenšuje maximální počet objektů na čtverec a celé update má pár kilo (proti desítkám mega Xtracks). Chci poděkovat Michalovi z Prahy, který vymodeloval všechny objekty kolem Řečan. Nádražní budovu, plechovou boudu, rampu, protihlukové i jiné zdi a jako bombonek, Chvaletickou elektrárnu. Díky jeho objektům jsem uspíšil stavbu trati směr Kolín. Další poděkování patří panu Zelenkovi, který zaslal fotodokumentaci Kolína a pan Matoušek video Pardubice - Kolín a mnozí další. Pan Švec mi zase poslal několik desítek fotografií z Letohradu, tak i tam jsem konečně mohl dostavět nádraží, osadit komunikace...je tam ještě hodně práce, ale už se to i v MSTS Letohradu trochu podobá. Aktualizaci vydám nejpozději ve čtvrtek a od tohoto data budou i nové instalačky na DVD. Ale upozorňuji, trať bude sjízdná, funkční, ale stále to bude velké staveniště.
Odrážka

Odrážka 24.02.2005 - Nová aktualizace trati 42bptrat.exe . Prodloužení trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu, trať 024. Tento úsek je zatím ve výstavbě a je použito objektů z původní práce od PaV. Jsou zde další noční objekty, osvětlení vlaštovek od Michala z Prahy, nějaké úpravy na vlečkách v Kostěnicích, atd. Současně bylo nutné aktualizovat aktivity, konkrétně Náročnou službu, kde se u vlaku od Letohradu změnil Paths. Balík aktuálních funkčních aktivit je zde. Obsahuje také Mirecovu poslední aktivitu.
Odrážka 17.02.2005 - Miloslav Vlček přepracoval Mirecovu aktivitu EC 107 Praha. Dosadil kontrolní body, aby hráč byl nucen jet rychle jak má a aby potkal vlaky, které má potkat bez rizika, že mu některý traffic zmizí před očima. Já upravil řazení vlaku hráče dle reálu a opravil consisty dle aktuálního značení vozidel. Jen tak dál, v poslední době se rodí aktivity na velmi slušné úrovni.
Odrážka 06.02.2005 - Nové aktivity od Boba a Mireca v Aktivity BP. Já jsem ve spolupráci s Ppoollllem upravil náročnou službu k zajímavějšímu podání a ztížení hratelnosti.
Odrážka 04.02.2005 - Do včerejšího dne jsem stěhoval firmu, tak jsem asi týden neměl na tvorbu do MSTS volný čas. Proto všechny objednávky DVD vyřídím až od pondělka (7.2.) příštího týdne. Současně odstraním v instalačce drobné chyby a možná i něco přistavím. Děkuji za pochopení.
Odrážka
04.02.2005 - Opožděně ale přece. Zveřejňuji několik momentek z celostátního srazu příznivců MSTS ze dne 22.1.05 v Praze. Sešly jsme se  tam všechny věkové skupiny. Martens s Ppoollllem vše perfektně zorganizovali a komu se nechtělo dostavit,  jejich škoda. Ppoollll (na obrázku níže) nás nejprve provedl klubovnou železničních modelářů, kde  je vedoucím a po obědě v hospůdce naproti, měl průvodní slovo programem účastníků sleziny MSTS. Hlavní bod programu bylo dořešení značení souborů v Trainsetu.   Zásadní změna bude v přidání správy a podtržítko v eng a wag souborech, aby nevznikaly duplicity. (cd_363001.eng) Usnesli jsme se i na tom, že do kompletního předělání se bude používat trainset stávající, který používám doposud.
archiv od 18-11-2004 do 25-1-2005
archiv od 6-7-2004 do 11-11-2004
archiv od 25-4-2004 do 30-6-2004

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 519 411 559 -  mob: 602 595 837 ( pouze v provozní dobu )