|
30.6.2004 - Právě ke
stažení giga aktualizace
19bptrat.exe . V této aktualizaci je opravdu hodně práce, ale
zdaleka není konec. V plánu je vlečka ČKD Blansko, výstavba Adamova,
Bílovic nad Svitavou (kde už stavební práce také začaly v této
aktualizaci). I v Brně je hodně práce. Přibylo tam několik
městských domů, hrad Špilberk ještě možná vyměním za vhodnější. Po té
plánuji přesun do České Třebové a mám chuť na úsek Ústí nad Orlicí - Č.
Třebová - Rudoltice, ať mají kde jezdit 141 i ostatní ss lokomotivy. Z
Ústí do Letohradu bych okopíroval PaV 024, čímž by původní dílo do
Českého MSTS opět ožilo. Ale do té doby je ještě daleko, napřed musí
předcházet osobní návštěva a zdokumentování terénu. |
|
29.6.2004 - K
dnešnímu datu jsem připravil rozsáhlejší aktualizaci, která bude
aktivní od 30.6.04 v 7.00 ráno. 21MB. Trať 260 vstupuje do finále a
bylo nutné sehnat nějaké další objekty. Z webu jsem postahoval
hromady dřeva, které jsou nutné naskládat do objektu nádraží Rájec
Jestřebí i jinde, staré i moderní městské domy, sportovní areály,
atd. Tomi vyrobil original nádražní komplex do Skalice nad Svitavou,
dodal ruská mostová návěstidla na lavku vjezdu do České Třebové,
snížené návěstidlo do Blanska, atd. Na zastávkách Blansko - město
(obrázek vlevo), Dolní Lhota a Doubravice jsem snížil terén, protože
zastávky jsou na kamenné zdi, postavil jsem město Blansko i okolí. V
Blansku je možné si jít zahrát tenis i vykoupat se na koupaliště. V
Letovicích je nový zámek,.... |
|
|
|
|
|
|
|
25.6.2004 - Tomi
dodal úpravu pro opakovače na novou lokomotivu 141, aby byl kompatibilní
s tratěmi, které používají jeho návěstidla. Soubor
opakovace.zip je v
Downloadech. Archiv je 100kilo, proto tam jsou všechny
lokomotivy. Bobiny hledejte v 141_121 a obsah nakopírujte do Cabview
nebo cab141 jestli to už má někdo přesměrované. |
|
21.6.2004 - večer,
nová aktualizace
18bptrat.exe, která konečně propojí krajinu 260 od severu s
Blanskem. (4,6MB) |
|
20.6.2004 V týdnu
jsem si dal se stavbou trochu pohov, ale v neděli opět vyjela těžká
technika do terénu a práce pokračují naplno. Před chvílí jsem propojil
zalesnění v kopci na horizontu od Doubravic nad Svitavou s Blanskem. Ale
hlavní stavební práce, silnice, budovy i okolní stromy jsou u bran
Rájce-Jestřebí. Připadá mi to jak válečné tažení, jen s tím rozdílem, že
po přechodu fronty se vztyčí města, vesnice a malebná krajina. Jen
rychlost postupu je stejná. Dobýt každé město chvíli trvá. Doubravice
jsem dostavěl něco včera, něco ráno a už jen ten Rájec a Dolní Lhota.
Je večer a jsem v Dolní Lhotě, ale dnes už
opravdu končím. Dokončení zítra. |
|
|
|
|
15.6.2004
Nová aktualizace Při save se trochu hnulo se značkou nástupiště, to
je vlastnost editoru MSTS, že při zarovnání terénu se někdy rozhází
veškeré značky na kolejích (návěstidla, kilometrovníky, rychlolstníky i
zvuky, někdy i označení kolejí) Editor úkolu - načíst libovolnou
aktivitu - po hláškách, že X je staršího data - přepočítat a uložit.
|
|
|
14.6.2004 - Dnes
jsem připravil novou aktualizaci 17bptrat, která bude aktivní zítra
v 7.00 ráno.Obrázky jsou z úseku Doubravice - Skalice nad Svitavou.
Hotovo je po zastávku Doubravice a k propojení krajiny s Blanskem
chybí jen krůček. Rájec - Jestřebí, Dolní Lhota a může se
slavit. Sice tento úsek už není tak členitý ale dá také zabrat.
Hlavně postavit město Blansko a Adamov, alespoň v rysech. Pak se
přesunu do Svitav, tam je také potřeba vybudovat část města a
postupně napochoduji do České Třebové. Tam bude hodně práce. A také
by neškodilo vybudovat úsek z Třebové do Rudoltic, než nám ho
koridor změní k nepoznání. |
|
|
|
13.6.2004 - Před 14
dny, když jsme byli fotit, nebyl čas čekat na průjezd motoráčku ze
Skalice na Boskovice. Ale dnes je už možné si počíhat na vlak v těchto
místech v prostředí msts. Na obrázcích dole projíždí testovací brejlovec
Skalicí na Svitavou. Postaveno je v tuto chvíli na půli cesty k
Doubravicím nad Svitavou. |
|
|
|
11.6.2004 - Do
rubriky "zkušenosti"jsem
přidal příspěvek. Zálohujte si
původní Global!!! Včera mi Global s Xtracks
způsoboval určité problémy. |
|
9.6.2004 - Právě ke
stažení
nová aktualizace. |
|
8.6.2004 - Nová
rubrika: NÁVODY
|
|
|
|
4.6.2004 - Včera
jsem vzal útokem terén od Letovic a dostal jsem se ke Skalici nad
Svitavou jako 560ka na obr. vlevo, pak už je to kousek k Doubravici
(prostřední obrázek) a do Blanska, co by kamenem dohodil. Ale tam práce
nekončí, terén budu dál upravovat přes Novohradské tunely (obr. vpravo) až
do Bílovic nad Svitavou. Myslím, že krajina do Blanska by měla být
propojena do aktualizace 16bptrat, která bude příští týden. (kliknutím
obrázky možno zvětšit) |
|
|
|
2.6.2004 - Tak se mi
konečně podařilo dát nějak dohromady update aktivit pro majitele
dřívějších verzí této trati. Ale opravdu nestíhám, některé aktivity bude
nutné celé předělat, ale raději něco přenechám i jiným. Pan T má supr
upravenou aktivitu Csárdás, rozdělenou do tří částí, jen to budu muset
upravit do podoby trainsetu mého. Soubor trainset.zip obsahuje pouze
složky lokomotiv s upravenými eng a wag soubory pro přesměrování. Podle
něj si můžete udělat kontrolu, kdyby něco nefungovalo. |
|
2.6.2004 - Dnes je
ke stažení nová aktualizace k datu 31.5.2004. Stavební práce pokročily
od předvěsti do Letovic až k Letovicím zastávka. Bylo nutné srovnat
terén, napustit trochu vody a postavit Letovice (úsporně). Z novinek
objektů, Tomi poslal upravenou výšku lamp na nástupištích, Truneček
dodal několik nových stromů a křovin, Polák vyrobil koridorové
přestavníky vyhýbek. Ty ještě nejsou osazeny, jenom jsem je testnul na
brněnském zhlaví v Letovicích. Jelikož jsem hýbal s označením peronů,
dle pokynů Tomiho, tak je nutné v editoru aktivit otevřít libovolnou
aktivitu a po odkliknutí několika hlášek, že X je staršího data, dejte
volbu "přepočítat a uložit". A musí vše fungovat. |
|
31.5.2004 - Včera
jsme byli sbírat materiály pro trať 260. V úseku Brno - Adamov se konala
napěťová výluka, tak se to tam Brejlovci na přípřežích jen hemžilo.
Nafoceno je až do Skalice nad Svitavou, na kole najeto 70 km, fotek přes
200, které budou perfektní pomůckou k další stavbě na této trati.
Kliknutím na obrázek se zobrazí zvětšenina. |
|
|
|
16.5.2004 - noční jízdy po dvoudenní práci jsou už realitou. Jenom
nevím, jestli jsem do žárovek nepustil moc voltů. Kdyby to někomu
vadilo, ať vyrobí lepší noční textury a pokud by někdo naskinoval
svítící nádražní budovy, nezlobil bych se. Osvětlení peronů je
komplet hotovo, z Kútů až do Třebové, z Mikulova až do Hodonína |
|
|
|
|
16.5.2004 - v
Downloadech ke stažení ČD 850, ČSD M286, nehodový vlak, od včera 560,
během dneška ještě nakopíruji aktuální aktivity upravené pro tyto vlaky.
(Tenhle odstavec se týká jen pro ty, kteří používají nebo uvažují o
používání nejen mého systému) Změna bude s nešťastnou cd_560_021. Celý
obsah adresáře překopírujte mezi ostatní ČD 560 do cd_560. Dále
cd_680_001 je zkrácena na cd_680 a u adresářů, kde kvůli totožným názvům
souborů ace musí být inventární číslo jsem upravil název do tvaru
cd_XXX-XXX, csd_PXXX-XXXX. U čmeláka jsem tedy zkrátil tvar z
cd_XXX-XXX-X na cd_XXX-XXX. Opět vydám prázdný adresář Trainset se všemi
vozidly, které jsou na CD a které budu používat do aktivit. Ono to
nějak ujednotit není nic jednoduchého. Ale hodně práce by ušetřilo,
kdyby se alespoň sjednotilo používání common.cab a common.snd, kde
obsahy těchto adresářů budou ve tvaru cabXXX a sndXXX. Předělat si
cd_XXX na CdXXX jak to komu vyhovuje je otázkou chvilky, ale opravovat
eng soubory dá už práci. |
|
14.5.2004 - trochu jsem
zjednodušil odkazy na těchto stránkách, protože tlačítka v
javascriptech nefungovala mnoha uživatelům. Jelikož plánuji věnovat
více prostoru v downloadech vozidlům použitých v této trati,
rozdělil jsem aktualizace trati a downloady, které jsou nejen pro
tuto trať, do samostatných rubrik.Sekce downloadů není ještě v
konečné podobě, budou tam odkazy i na modely od Taxe, který využívá
stejný prostor na webu. Dnes je ke stažení 560.zip, zítra tam
nakopíruji M286.0022, viz obrázek vpravo. |
|
|
|
13.5.2004 - Jan
Martínek poslal modely budov v nádraží v Letovicích, já současně se s
krajinou od Třebové dostal také a výsledek si můžete stáhnout v
dnešní aktualizaci
9,3 MB. Jsou tam nové osvětlovací stožáry od Poláka, Tomi dodal
typizovanou čekárničku a směrové cedule pro zastávky na 260tce,
rozšířený trafodomek k přejezdům, další typy brán TV (závěsy na lanech
do České Třebové). Truneček poslal textury pro změnu amerického lesa na
český, tohle je v samostatném
tree_textures.zip (2MB), který je nutné rozkopírovat do všech
složek v adresáři Textures, dle návodu. Možno použít pro jakoukoli trať.
Další novinka je v distribuci této trati na CD. Pikku dodal slibovanou
sérii 560 a 460tek stavěných na Radových modelech. České jsou se dvěma
pantografy, Slovenská 560 je s jedním pantografem. Dále dodal 850 a M286
se směrovými cedulemi pro tuto trať. Tímto se vše na jedno CD nevejde a
je nutné trať distribuovat na dvou CD. Ceník je uveden v rubrice
Distribuce. Trainset jsem komplet upravil ke sdílení souborů kabin a
zvuků v samostatných adresářích. |
|
|
|
9.5.2004 - Tomi zaslal
aktuální mapu, obrázky jsou z EC 79 v okolí Březové nad Svitavou.
|
|
|
|
3.5.2004 - Tak do
Březové jsem se včera dostal, mírně přes, k Moravské Chrastové. Fotky
dodám během dne. Ale již můžete stahovat
novou aktualizaci
8,8MB. Vymodelovat krajinu kolem Březové bylo dost zdlouhavé, ale
výsledek stojí za to. Současně jsem vydal i opravu na aktivity, protože
se hýbalo s Pražským zhlavím v České Třebové. EC vlaky jsou prodlouženy
z a do ČT. U EC Csardás a os ČT - Brno doplněn provoz, oba vlaky jsou v
aktivitách navzájem vidět, protože odjíždí ve stejnou dobu, jen EC
Csardás. jede zatím podle starého grafikonu, nějak to budu muset
předělat. |
|
1.5.2004 - Na trati
se usilovně pracuje, Jan Martínek dodal další model, zastávka Semanín,
druhý obrázek je z vrcholu trati Brno - Česká Třebová, kde se lomí
stoupání trati do klesání. (za předvěstí do Svitav), v pozadí je vidět
větrolam složený z nových topolů od p. Trunečka. V Třebové jsem doplnil
ze pár kolejí do ranžíru, aby to tam trochu vypadalo, silniční
komunikace kolem trati, nějaké domečky, lesíky a křoví, ale stále jsem s
krajinou za Muzlovským tunelem. Doufám, že během dneška a zítřka se
dostanu alespoň do Březové nad Svitavou. Aktualizaci vydám pravděpodobně
v pondělí nebo úterý ráno. |
|
|
|
28.4.2004 - Touto 560tkou jsme jeli naposledy
fotit do Letovic a po té pokračovali do České Třebové Včera
vynikající skinař Pikku začal tvořit 560tky. Myslím si, že to
nemá chybu a je se na co těšit. Současně vytvoří 560 ŽSSK, která
jezdí na rameni Holíč nad Moravou - Kúty - Bratislava. Ta bude v
klasickém červeno krémovém nátěru. Pikku, díky. |
|
|
|
|
|
|
27.4.2004 - dnes poslal skvělý
modelář Jan Martínek model stanice Opatov. Na obrázku je zachycen
"Strážce kolejí" (vlevo), který nám vynadal, že z peronu
fotografujeme. "...kam jdete po trati !!!". "My nejsme žádní potrati,
jen si potřebujeme vyfotit nádraží pro účely MSTS." (to jsem si jen
vzpomněl na jeden vtip). Druhý strážce kolejí nám vynadal za
Třebovou na pražském zhlaví, ten jen tak hned vymodelován nebude.
Myslím, že takové zážitky při stavbě fiktivní trati mít nebudete.
Další novinka je od Tomiho, domaloval na brány žluto-černé šikmé
pruhy. A premiéra je tento vlak. Je to první vlak se stejnosměrnou
lokomotivou 163. Sice jen v úseku Svitavy - Česká Třebová, ale bude
toho časem více. Rozestavěno je nádraží v Letovicích a zastávka
Semanín, zatím bez textur v jednobarevném provedení. Pan Truneček
zaslal další textury stromů. Děkuji všem. |
|
|
|
|
|