Trať Kúty - Brno - Česká Třebová - Pardubice pro MSTS
archiv od 25.4.2004 do 30.6.2004

Odrážka 30.6.2004 - Právě ke stažení giga aktualizace 19bptrat.exe . V této aktualizaci je opravdu hodně práce, ale zdaleka není konec. V plánu je vlečka ČKD Blansko, výstavba Adamova, Bílovic nad Svitavou (kde už stavební práce také začaly v této aktualizaci). I v Brně je hodně práce.  Přibylo tam několik městských domů, hrad Špilberk ještě možná vyměním za vhodnější. Po té plánuji přesun do České Třebové a mám chuť na úsek Ústí nad Orlicí - Č. Třebová - Rudoltice, ať mají kde jezdit 141 i ostatní ss lokomotivy. Z Ústí do Letohradu bych okopíroval PaV 024, čímž by původní dílo do Českého MSTS opět ožilo. Ale do té doby je ještě daleko, napřed musí předcházet osobní návštěva a zdokumentování terénu.
Odrážka
29.6.2004 - K dnešnímu datu jsem připravil rozsáhlejší aktualizaci, která bude aktivní od 30.6.04 v 7.00 ráno. 21MB. Trať 260 vstupuje do finále a bylo nutné sehnat nějaké další objekty. Z webu jsem postahoval hromady dřeva, které jsou nutné naskládat do objektu nádraží Rájec Jestřebí i jinde, staré i moderní městské domy, sportovní areály, atd. Tomi vyrobil original nádražní komplex do Skalice nad Svitavou, dodal ruská mostová návěstidla na lavku vjezdu do České Třebové, snížené návěstidlo do Blanska, atd. Na zastávkách Blansko - město (obrázek vlevo), Dolní Lhota a Doubravice jsem snížil terén, protože zastávky jsou na kamenné zdi, postavil jsem město Blansko i okolí. V Blansku je možné si jít zahrát tenis i vykoupat se na koupaliště. V Letovicích je nový zámek,....
Odrážka 25.6.2004 - Tomi dodal úpravu pro opakovače na novou lokomotivu 141, aby byl kompatibilní s tratěmi, které používají jeho návěstidla. Soubor opakovace.zip je v Downloadech.  Archiv je 100kilo, proto tam jsou všechny lokomotivy. Bobiny hledejte v 141_121 a obsah nakopírujte do Cabview nebo cab141 jestli to už má někdo přesměrované.
Odrážka 21.6.2004 - večer, nová aktualizace 18bptrat.exe, která konečně propojí krajinu 260 od severu s Blanskem. (4,6MB)
Odrážka
20.6.2004 V týdnu jsem si dal se stavbou trochu pohov, ale v neděli opět vyjela těžká technika do terénu a práce pokračují naplno. Před chvílí jsem propojil zalesnění v kopci na horizontu od Doubravic nad Svitavou s Blanskem. Ale hlavní stavební práce, silnice, budovy i okolní stromy jsou u bran Rájce-Jestřebí. Připadá mi to jak válečné tažení, jen s tím rozdílem, že po přechodu fronty se vztyčí města, vesnice a malebná krajina. Jen rychlost postupu je stejná. Dobýt každé město chvíli trvá. Doubravice jsem dostavěl něco včera, něco ráno a už jen ten Rájec a Dolní Lhota.

Je večer a jsem v Dolní Lhotě, ale dnes už opravdu končím. Dokončení zítra.

Odrážka 15.6.2004 Nová aktualizace Při save se trochu hnulo se značkou nástupiště, to je vlastnost editoru MSTS, že při zarovnání terénu se někdy rozhází veškeré značky na kolejích (návěstidla, kilometrovníky, rychlolstníky i zvuky, někdy i označení kolejí) Editor úkolu - načíst libovolnou aktivitu - po hláškách, že X je staršího data - přepočítat a uložit.
Odrážka
14.6.2004 - Dnes jsem připravil novou aktualizaci 17bptrat, která bude aktivní zítra v 7.00 ráno.Obrázky jsou z úseku Doubravice - Skalice nad Svitavou. Hotovo je po zastávku Doubravice a k propojení krajiny s Blanskem chybí jen krůček. Rájec - Jestřebí,  Dolní Lhota a může se slavit. Sice tento úsek už není tak členitý ale dá také zabrat. Hlavně postavit město Blansko a Adamov, alespoň v rysech. Pak se přesunu do Svitav, tam je také potřeba vybudovat část města a postupně napochoduji do České Třebové. Tam bude hodně práce. A také by neškodilo vybudovat úsek z Třebové do Rudoltic, než nám ho koridor změní k nepoznání.
Odrážka 13.6.2004 - Před 14 dny, když jsme byli fotit, nebyl čas čekat na průjezd motoráčku ze Skalice na Boskovice. Ale dnes je už možné si počíhat na vlak v těchto místech v prostředí msts. Na obrázcích dole projíždí testovací brejlovec Skalicí na Svitavou. Postaveno je v tuto chvíli na půli cesty k Doubravicím nad Svitavou.
Odrážka
Odrážka 11.6.2004 - Do rubriky "zkušenosti"jsem přidal příspěvek. Zálohujte si původní Global!!! Včera mi Global s Xtracks způsoboval určité problémy.
Odrážka 9.6.2004 - Právě ke stažení nová aktualizace.
Odrážka 8.6.2004 - Nová rubrika: NÁVODY
Odrážka

8.6.2004 - Zítra dám ke stažení novou aktualizaci. Letovický zámek jsem i s kopcem posunul tam, kam patří a krajina je ke koukání kousek za Zboněk k podjezdu státní silnice (foto vpravo dole, most ještě opravím). Dále je povrh krajiny sice upraven až do Blanska, ale jen holá planina. V Rájci Jestřebí jako oáza na Vás vykoukne nová nádražní budova od Tomiho. Kupodivu žádné zapomenuté zasypané koleje, nikde jsme nevykolejili a z 560tkou jsme šťastně do Blanska přijeli. (obr. vlevo dole). Aktualizace dále obsahuje nové stromy od Trunečka a změnu stávajících (pršelo, tak se trochu víc rozvětvily). U každého návěstidla se můžete kochat novým telefonem. Ale nevyklánět se z oken, ať některá zapomenutá větev Vám nevypíchne oko. Sice jsem všechny tratě projel a pročistil, ale co kdyby...

Odrážka 4.6.2004 - Včera jsem vzal útokem terén od Letovic a dostal jsem se ke Skalici nad Svitavou jako 560ka na obr. vlevo, pak už je to kousek k Doubravici (prostřední obrázek) a do Blanska, co by kamenem dohodil. Ale tam práce nekončí, terén budu dál upravovat přes Novohradské tunely (obr. vpravo) až do Bílovic nad Svitavou. Myslím, že krajina do Blanska by měla být propojena do aktualizace 16bptrat, která bude příští týden. (kliknutím obrázky možno zvětšit)
Odrážka
Odrážka 2.6.2004 - Tak se mi konečně podařilo dát nějak dohromady update aktivit pro majitele dřívějších verzí této trati. Ale opravdu nestíhám, některé aktivity bude nutné celé předělat, ale raději něco přenechám i jiným. Pan T má supr upravenou aktivitu Csárdás, rozdělenou do tří částí, jen to budu muset upravit do podoby trainsetu mého. Soubor trainset.zip obsahuje pouze složky lokomotiv s upravenými eng a wag soubory pro přesměrování. Podle něj si můžete udělat kontrolu, kdyby něco nefungovalo.
Odrážka 2.6.2004 - Dnes je ke stažení nová aktualizace k datu 31.5.2004. Stavební práce pokročily od předvěsti do Letovic až k Letovicím zastávka. Bylo nutné srovnat terén, napustit trochu vody a postavit Letovice (úsporně). Z novinek objektů, Tomi poslal upravenou výšku lamp na nástupištích, Truneček dodal několik nových stromů a křovin, Polák vyrobil koridorové přestavníky vyhýbek. Ty ještě nejsou osazeny, jenom jsem je testnul na brněnském zhlaví v Letovicích. Jelikož jsem hýbal s označením peronů, dle pokynů Tomiho, tak je nutné v editoru aktivit otevřít libovolnou aktivitu a po odkliknutí několika hlášek, že X je staršího data, dejte volbu "přepočítat a uložit". A musí vše fungovat.
Odrážka 31.5.2004 - Včera jsme byli sbírat materiály pro trať 260. V úseku Brno - Adamov se konala napěťová výluka, tak se to tam Brejlovci na přípřežích jen hemžilo. Nafoceno je až do Skalice nad Svitavou, na kole najeto 70 km, fotek přes 200, které budou perfektní pomůckou k další stavbě na této trati. Kliknutím na obrázek se zobrazí zvětšenina.
Odrážka
Odrážka
16.5.2004 - noční jízdy po dvoudenní práci jsou už realitou. Jenom nevím, jestli jsem do žárovek nepustil moc voltů. Kdyby to někomu vadilo, ať vyrobí lepší noční textury a pokud by někdo naskinoval svítící nádražní budovy, nezlobil bych se. Osvětlení peronů je komplet hotovo, z Kútů až do Třebové, z Mikulova až do Hodonína
 

Odrážka 16.5.2004 - v Downloadech ke stažení ČD 850, ČSD M286, nehodový vlak, od včera 560, během dneška ještě nakopíruji aktuální aktivity upravené pro tyto vlaky. (Tenhle odstavec se týká jen pro ty, kteří používají nebo uvažují o používání nejen mého systému) Změna bude s nešťastnou cd_560_021. Celý obsah adresáře překopírujte mezi ostatní ČD 560 do cd_560. Dále cd_680_001 je zkrácena na cd_680 a u adresářů, kde kvůli totožným názvům souborů ace musí být inventární číslo jsem upravil název do tvaru cd_XXX-XXX, csd_PXXX-XXXX. U čmeláka jsem tedy zkrátil tvar z cd_XXX-XXX-X na cd_XXX-XXX. Opět vydám prázdný adresář Trainset se všemi vozidly, které jsou na CD a které budu používat do aktivit.  Ono to nějak ujednotit není nic jednoduchého. Ale hodně práce by ušetřilo, kdyby se alespoň sjednotilo používání common.cab a common.snd, kde obsahy těchto adresářů budou ve tvaru cabXXX a sndXXX. Předělat si cd_XXX na CdXXX jak to komu vyhovuje je otázkou chvilky, ale opravovat eng soubory dá už práci.
Odrážka

14.5.2004 - trochu jsem zjednodušil odkazy na těchto stránkách, protože tlačítka v javascriptech nefungovala mnoha uživatelům. Jelikož plánuji věnovat více prostoru v downloadech vozidlům použitých v této trati, rozdělil jsem aktualizace trati a downloady, které jsou nejen pro tuto trať, do samostatných rubrik.Sekce downloadů není ještě v konečné podobě, budou tam odkazy i na modely od Taxe, který využívá stejný prostor na webu. Dnes je ke stažení 560.zip, zítra tam nakopíruji M286.0022, viz obrázek vpravo.

Odrážka 13.5.2004 - Jan Martínek poslal modely budov v nádraží v Letovicích, já současně se s krajinou od Třebové dostal také a výsledek si můžete stáhnout v dnešní aktualizaci 9,3 MB. Jsou tam nové osvětlovací stožáry od Poláka, Tomi dodal typizovanou čekárničku a směrové cedule pro zastávky na 260tce, rozšířený trafodomek k přejezdům, další typy brán TV (závěsy na lanech do České Třebové). Truneček poslal textury pro změnu amerického lesa na český, tohle je v samostatném tree_textures.zip (2MB), který je nutné rozkopírovat do všech složek v adresáři Textures, dle návodu. Možno použít pro jakoukoli trať. Další novinka je v distribuci této trati na CD. Pikku dodal slibovanou sérii 560 a 460tek stavěných na Radových modelech. České jsou se dvěma pantografy, Slovenská 560 je s jedním pantografem. Dále dodal 850 a M286 se směrovými cedulemi pro tuto trať. Tímto se vše na jedno CD nevejde a je nutné trať distribuovat na dvou CD. Ceník je uveden v rubrice Distribuce. Trainset jsem komplet upravil ke sdílení souborů kabin a zvuků v samostatných adresářích.
Odrážka  
Odrážka

9.5.2004 - Tomi zaslal aktuální mapu, obrázky jsou z EC 79 v okolí Březové nad Svitavou.

Odrážka 3.5.2004 - Tak do Březové jsem se včera dostal, mírně přes, k Moravské Chrastové. Fotky dodám během dne. Ale již můžete stahovat novou aktualizaci 8,8MB. Vymodelovat krajinu kolem Březové bylo dost zdlouhavé, ale výsledek stojí za to. Současně jsem vydal i opravu na aktivity, protože se hýbalo s Pražským zhlavím v České Třebové. EC vlaky jsou prodlouženy z a do ČT. U EC Csardás a os ČT - Brno doplněn provoz, oba vlaky jsou v aktivitách navzájem vidět, protože odjíždí ve stejnou dobu, jen EC Csardás. jede zatím podle starého grafikonu, nějak to budu muset předělat.
Odrážka 1.5.2004 - Na trati se usilovně pracuje, Jan Martínek dodal další model, zastávka Semanín, druhý obrázek je z vrcholu trati Brno - Česká Třebová, kde se lomí stoupání trati do klesání. (za předvěstí do Svitav), v pozadí je vidět větrolam složený z nových topolů od p. Trunečka. V Třebové jsem doplnil ze pár kolejí do ranžíru, aby to tam trochu vypadalo, silniční komunikace kolem trati, nějaké domečky, lesíky a křoví, ale stále jsem s krajinou za Muzlovským tunelem. Doufám, že během dneška a zítřka se dostanu alespoň do Březové nad Svitavou. Aktualizaci vydám pravděpodobně v pondělí nebo úterý ráno.
Odrážka
Odrážka
28.4.2004 - Touto 560tkou jsme jeli naposledy fotit do Letovic a po té pokračovali do České Třebové Včera vynikající skinař Pikku začal tvořit 560tky. Myslím si, že to nemá chybu a je se na co těšit. Současně vytvoří 560 ŽSSK, která jezdí na rameni Holíč nad Moravou - Kúty - Bratislava. Ta bude v klasickém červeno krémovém nátěru. Pikku, díky.
Odrážka

27.4.2004 - dnes poslal skvělý modelář Jan Martínek model stanice Opatov. Na obrázku je zachycen "Strážce kolejí" (vlevo), který nám vynadal, že z peronu fotografujeme. "...kam jdete po trati !!!". "My nejsme žádní potrati, jen si potřebujeme vyfotit nádraží pro účely MSTS." (to jsem si jen vzpomněl na jeden vtip). Druhý strážce kolejí nám vynadal za Třebovou na pražském zhlaví, ten jen tak hned vymodelován nebude. Myslím, že takové zážitky při stavbě fiktivní trati mít nebudete. Další novinka je od Tomiho, domaloval na brány žluto-černé šikmé pruhy. A premiéra je tento vlak. Je to první vlak se stejnosměrnou lokomotivou 163. Sice jen v úseku Svitavy - Česká Třebová, ale bude toho časem více. Rozestavěno je nádraží v Letovicích a zastávka Semanín, zatím bez textur v jednobarevném provedení. Pan Truneček zaslal další textury stromů. Děkuji všem.

Odrážka

25.4.2004 - Opět vznikly nějaké chybičky při aktualizaci a na posledních CD. Jednak došlo k sesuvu severního portálu Muzlovského tunelu, už je vše opraveno i zalesněno, viz obrázek. U aktivit se vyskytovala chybová poznámka a majitelům posledních CD MSTS vyhazoval chybu u cd_560021. Tam byl nahrazen consists za cd_460. Tu jsem musel dočasně z CD odstranit, protože jsem už neměl místo na CD. Vše je v balíčku aktivit opravené. Na trať bude aktualizace, až toho bude víc. Změny v aktivitách ale ještě budou, protože na upozornění jsem hýbal s pražským zhlavím v České Třebové. Až potom protáhnu i aktivity EC do a z Třebové. V budoucnu budou použity i stejnosměrné lokomotivy a tahle trať bude muset být na dvou CD. Na jednom bude trať a na druhém vlaky. Ale to je ještě daleko, až trať 260 bude komplet hotová.


nahoru

 semora@semora.cz - tel: 519 411 559 -  mob: 602 595 837 ( pouze v provozní dobu )