|
|
|
|
|
25.03.2024
- BP 99.30 Aktivitová aktualizace plus nějaké opravy různě po
tratích. A také zatím jen koleje a návěstidla směrem ku Berlínu,
zatím do stanice Luckau - Uckro. Ale již je možné se svézt na třech
úsecích 200km/h.Pro otestování návěstidel jízdy na blok je přidaná
taková miniaktivita, schválně kdo dokáže zavčas zastavit na
červenou. Aktivita vytvořená pro ověření správné funkce návěstidel.
|
|
|
|
23.01.2024
- BP 99.10 Modelovací aktualizace. Přepracování
modelu nádraží Dresden
HBF včetně okolních budov. Podezdění trati mezi HBF a Neustadt s
originál grafiti, nové činžáky a opravy chyb z minulé verze. |
|
|
|
18.12.2023
- BP 99.00 Dokončovací práce v Dresden a na trati 090. Také
originální modely od Nebuluse do Velkých Pavlovic, Bořetic, Kobylí a
zastávka Kopčany. |
|
|
|
31.07.2023
- BP 98.00 Další nový úsek z Bad Schandau do Dresden HBF a kvůli
dokončení přilehlého uzlu je pokládka protažena před Dresden
Neustadt až za přemostění tratí přes Dresden Bishofsplatz. Jelikož
nemám všechny potřebné modely, tak zatím v beta verzi. Jako
příprava na propojení tratí z Prahy do Bohušovic nad Ohří je
provedena přeložka trati z Praha - Holešovice do Roztoky u Prahy,
vygenerovaný terén a osázené všechny existující modely budoucích
nádražích zbytku trati 090. |
|
|
|
02.05.2022
- BP 97.00 Od ledna postaveno dalších 200 km nových tratí.
Komplet 072, 073 a 090 zatím jen od Bad Schandau do Bohušovic nad
Ohří. |
|
|
|
09.09.2022
- BP 96.40 Dokončena aktivita zs20_TestLysa. Obrázky níže jsou
ze začátku této aktivity. Tady jsou další |
|
|
|
24.12.2022 - BP
96.20 Vánoční dodatek k BP96. Zimní fototextury terénu, které
upravil a dodal Meridian, a mnoho dalších drobných dodělávek i
oprav. |
|
04.12.2022 - BP
96. Vydaná aktualizace, kde jsou dokončené tratě 240, 241 a 244 plus
nový úsek Lysá nad Labem - Všetaty. Po delší odmlce jsem přiložil
hodně posunovací aktivitu ze Všetat. Vychází ze staré Test Lysá, ale
začíná v depu Všetaty. |
|
|
|
21.03.2022 - BP
95.2. Osázení vegetace do omalovánek fototextur.
|
|
|
|
01.03.2022 - BP 95.1. Rozšíření tratí z Brna do Jihlavy, Okříšky
- Znojmo a Hrušovany nad Jev. - Střelice. Na těchto úsecích jsou
použité fototextury z Google map. Už od vánoční aktualizace je
nastaveno, aby se nezobrazovalo trolejové vedení nad kolejemi, kde
být trolej nemá. Tratě 240, 241 a 244 ještě nejsou finálně osázené
objekty a vegetací. předběžný termín dokončení pro velkou rozsáhlost
světa konec roku 2022. |
|
|
|
03.03.2021 - Finální verze BP94. Tato aktualizace je odlišná v
tom, že kromě editoru MSTS práce probíhaly souběžně i v novém
editoru pro Openrails TSRE5, který nabízí nové možnosti, ale ten
MSTSácký zatím plnohodnotně nenahrazuje. Tato aktualizace obsahuje i
veškeré nahlášené závady z vánoční aktualizace. Nevylučuji, že budou
následovat další dílčí aktualizace, pokud budou nějaké nové modely.
Trať je k dispozici zatím jenom na fleškách. Na DVD by se vešla,
kdybych trochu omezil trainset. Tedy do odvolání jen verze 9320 a
pak stahovat aktualizace. |
|
Upoutávky:
|
|
24.12.2020 - Po roce prací jsem přepracoval úseky Brno - Břeclav
i s přilehlými lokálkami. Židlochovice a Hustopeče jsou v
modernizovaném provedení. K tomu bylo nutné přepracovat úsek Zaječí
- Hodonín. A aby bylo něco nového, koleje jsem položil od Břeclavi
až do Znojma i s odbočkou do Hevlína a postavil již zrušenou trať z
Čejče do Ždánic. Ale tyto nové úseky budou dokončeny začátkem roku
2021. Jinak v celém projektu tratí jsou vyměněny modely výhybek pro
rychlost 60 a 100km/h do odbočky. A tím i přepracovaná zhlaví
stanic, kterých se to týká. |
|
31.12.2019 - Jelikož byl ještě požadavek na označení kolejí pro
nástup cestujících ve stanicích a zastávkách, aby u traffic vlaků se
dveře otevíraly na správnou stranu, tak jsem doupravil zbývající
stanice v celé BP. A aby to nebyly jen tyto kosmetické změny, tak
jsem trochu vylepšil Prahu. (Vršovice, Libeň a Holešovice) Tenkrát
nebyly modely, které jsou k dispozici nyní. Ale tam je to ještě na
další vylepšení. Zase někdy příště. Aktualizace 93.2 je ke stažení.
Pro BP94 bude zatím nejdůležitější úkol přestavět úsek Brno -
Břeclav, aby odpovídala kilometrická délka skutečnosti.
|
|
11.12.2019 - Právě
hotová verze BP93. V důsledku stěhování firmy není dostatek času na
práce kolem distribuce, tak do konce roku bude možné BP93 získat jen
na fleškách 16Gb. Aktualizace k volnému stažení bude k
dispozici jako dárek pod stromeček 24.12.2019. Vzhledem k omezenému
zájmu o tento projekt do stařičkého MSTS, bude na DVD k dispozici
jen omezený počet kusů do vyprodání zásob. Poté bude už jen na
fleškách. Cena na flešce je 410 korun platba předem na účet, 480 Kč
dobírka. V aktualizaci BP93 je dokončení rozestavěného úseku
Havlíčkův Brod - Brno Dolní nádraží a nově je přestavěný úsek
Letovice - Česká Třebová. Vše včetně okolního terénu. Koleje vedou
mimo původní trasu. Nyní jsou už dle traťových podkladů a s
aktuálními rychlostníky. |
|
11.12.2018 -
Dnes se vytváří instalačka nové aktualizace BP 92.
K dispozici bude asi od čtvrtka 13.12.2018. Aktualizace ke stažení
bude také v těchto dnech. Tentokrát nepřibyly žádné nové traťové
úseky, ale jednalo se vylepšení a dostavění okolí tratě Praha
Vysočany - Nymburk - Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod. Plus ranžír v
Nymburce a plus nějaké drobné dodělávky jinde. Deterio poslal
finální verzi modelu Ostrava hlavní nádraží.
|
|
|
|
5.2.2018 -
Pošta nám opět podražila a tentokrát dost výrazně.
Předchozí dvoje dražení šlo na můj vrub a z cenami jsem nehýbal.
Dobírka bude nově za 435 Kč a doporučená zásilka s platbou předem na
účet 365 Kč. V navýšení jsou započítány i předchozí zdražení služeb
České pošty. Děkuji za pochopení. Na tratích se pomalu stále
pracuje, takže další aktualizace budou. |
|
14.11.2017 -
Po víc než roce jsem dal dohromady další
aktualizaci. Traťový úsek není extrémně dlouhý, ale bylo hodně
složité se strefit mezi Olomouc a Nezamyslice, aby vše kilometricky
odpovídalo. Objevily se nějaké chyby v návěstidlech a bylo nutné
jich několik desítek vyměnit po celé železniční síti. Jinak přibylo
hodně originálních nádražních budov od modeláře Petrose. Mezo
Nezamyslicemi a Olomoucí, Šumperk, a některá nádraží mezi Zábřehem a
Olomoucí. |
|
31.3.2016 -
Dnes je den D a je vydána nová aktualizace BP90. Je
zbytečné se rozepisovat co je předmětem aktualizace, vše je na videu
včerejšího odkazu. Platící uživatelé za DVD mají na svých nosičích
malý bonus, přizpůsobení Trainsetu Open Rails. Nejedná se o žádné
přesné přelaďování, jsou jen zapracovány do všech vozidel všechny
známé úpravy, aby to fungovalo plus vyřešení problému, aby soupravy
normálně odbrzďovaly. Proto je to označené jako betaverze. Přesné
naladění bude ještě na delší dobu. Jinak vše funguje automaticky.
Když se spustí MSTS, je načteno ladění MSTS, když spustím Open Rails,
tak se automaticky načte ladění pro Open Rails. Tedy kompatibilitu
pro oba simulátory jsem zachoval. |
|
30.3.2016 -
O víkendu jsem natočil video : |
|
|
Upoutávka na zítřejší
aktualizaci BP 90. Vše už testuji hlavně v Open Rails,
protože stařičká hra MSTS už má problém se korektně spustit
na nejnovějších počítačích. V aktualizaci trati je nová
složka Openrails, aby v aktivitách správně fungovala
návěstidla. Také už většinou historický Trainset TBP omládne
zprovozněním pro Open Rails. V minulé verzi fungovalo jen
omezené množství lokomotiv, nyní už funguje vše. Ale
je to jen beta verze, lokomotivy bude nutné ve většině
případů pro OR přeladit. |
|
|
11.3.2016 -
Práce na aktualizaci jsou téměř hotové, ale kvůli
stabilitě je nutné sloučit mnohé drobné objekty ve velkých městech
do jednotlivých skupinových modelů. Dále se čeká ještě na nějaké
dodělávky originál modelů. V každém případě, do konce března
aktualizaci chci vydat. |
|
14.2.2016 -
Včera jsem natočil první ukázkové video z
připravovaného úseku do aktualizace BP90. Zbývá dokončit úsek
Studénka - Polom (zástavba a vegetace) Tedy téměř hotovo.
Aktualizace nejpozději do konce března. Když to bude dříve, tak to
bude dříve. |
|
Video Bohumín
- Ostrava - Mošnov Airport |
|
29.1.2016 |
|
Po osmi
měsících, téměř každodenní práce, kromě letních měsíců, kdy jsem si
udělal od tvorby do MSTS dovolenou, se začínají rýsovat první
finální úseky nových tratí. Prodloužení je z Polomu do Studénky a
Letiště Mošnov a dál do Ostravy a Bohumína. Ke dnešnímu datu zbývá
vybudovat město Bohumín a osadit vegetací a budovami celý úsek od
Polomu po Ostravu Svinov. Práce ještě asi minimálně na měsíc.
Ostravsko je jeden z nejtěžších úseků projektu BP. Proto to trvá tak
dlouho. Hodně složitá nádraží i na zapojení návěstidel. Ale vše už
naštěstí funguje, jen je nutné dokončit poslední práce na okolí
tratí. |
|
|
|
9.3.2015 -
Dnes je vydaná nová aktualizace, kde je sice jen 25
km nových tratí v okolí Prahy Smíchova, ale aby to stálo za to,
přepracoval jsem krajinku a okolí z Prahy Smíchova přes Prahu hl.n
do České Třebové a Hradec Králové - Pardubice. Hlavní důraz byl
kladen na Pardubicko a Kolínsko, kde to krajinově nebylo moc
finální. Velké poděkování patří modelářům Matesovi, který
vymodeloval další nádražní budovy a provedl sloučení vybraných
skupin modelů v hustých zástavbách, aby průjezdy těmito místy byly
stabilní. A dále Deteriovi, za update nádraží v Přerově, kde
dokončil podchody a zdi za nádražím. Také přispěl stavědly do
nádraží Praha Jinonice. |
|
Zde jsou
ukázková videa: |
|
Praha hl.n - Praha - Stodůlky |
|
Praha Řeporyje - Praha Smíchov |
|
Praha hl. n. - Česká Třebová |
|
23.12.2014 -
Od dneška je ke stažení aktualizace pro ty, kteří
mají v počítači verzi trati BP88.41. Jelikož mi zůstaly ještě nějaké
dodělávky v okolí Prahy Hlubočep, tak brzy vyjde ještě malá
doplňující aktualizace. |
|
14.12.2014 -
Po dvou letech práce je konečně nový úsek Břeclav -
Přerov - Olomouc a Brno - Přerov - Hranice hotov. Včetně lokálky
Dolní Lipka - Štíty a trati Praha - Beroun. V Praze je ještě hodně
práce, přibyl tam Semmering, ale ten se ještě bude dokončovat.
Aktualizace je odedneška venku a všichni co měli předplacená DVD už
je mají v rukou pošty k doručení. Dobrá zpráva je, že se dá už
celkem slušně zajezdit v OpenRail. Tento simulátor ještě s výtvory v
MSTS nefunguje 100%, ale vypadá to velmi nadějně. Tady je pár fotek
z nové aktualizace. Na první pohled je zde větší dohlednost, trakční
vedení s dvojitým lanem nebo naklopené oblouky. |
|
|
|
8.12.2014 -
Tento týden včetně víkendu se dokončí už jen
kosmetické dodělávky, aby se od 15.12. mohla začít vypalovat nová
DVD. Týž den přednostně odešlu všem, kteří mají předplaceno a na
volný prodej by od 16.12.2014 neměl být problém. Jelikož se jedná o
vánoční nákupy a většinou cíloví uživatelé tato DVD rozbalí až pod
stromečkem, volná aktualizace ke stažení bude k dispozici až na
štědrý večer 24. 12. . Ale je možné, že tam mohou být ještě nějaké
opožděné dodělávky nebo nové modely, pak by se vydala i dílčí
doplňující aktualizace pro DVD. Raději bych měl vše v pořádku a
vánoční čas měl už v klidu. Kdo ještě neshlédl ukázková videa z
dokončených úseků, vše dávám na můj kanál
YouTube . |
|
31.10.2014 -
Berounská trať na osazení byla dost náročná. Těch
domečků je u Prahy opravdu hodně. Aktuálně ještě řeším koleje tratí
122 Pražským Semmeringem (asi 7 km této tratě). Bylo to nutné kvůli
okolí postavit. Alespoň kolejově, aby okolní kopce měly ten správný
tvar. Do vánoc toho tady už moc nestihnu a budu se muset přesunout
na trať Přerov - Rohatec. Pak se dokončí, co se do vánoc zvládne.
Vánoční aktualizace už je závazná. Kdo ještě nezaregistroval, na mém
kanále YouTube jsem dal nedávno videa z dokončovaných úseků, brzy
natočím i komplet Praha - Beroun. |
|
19.9.2014 -
Už je rozhodnuto. Aktualizace 89 nebude ani jarní,
ani letní, ale rovnou vánoční. Aktuálně je dokončeno Brno - Přerov,
Dolní Lipka - Štíty, pracuje se na dokončení Beroun - Praha a stále
ještě čeká na dokončení Břeclav - Přerov. Není umění utéci od
rozestavěného, ale vrátit se a dopiplat se k finálu. Brzy dám ven
nějaká videa z novinek. |
|
26.8.2014 -
Lehce se plánuje, ale ne vždy je konstalace si
sednout k editoru MSTS. A i když si člověk sedne a editor otevře, ne
vždy je chuť a inspirace stavět. Aktuálně dokončuji zástavbu mezi
Štíty a Králíky. Dále stále zbývá Rohatec - Přerov. Kdy bude hotovo,
těžko odhadnout. V podzimních měsících bude určitě víc času i chuti. |
|
21.5.2014 -
Máme tady květen a stále není hotovo. Takže
plánovaná aktualizace na jaro se odkládá někdy na léto. Bohužel pro
MSTS první polovinu v roce mám méně času. Jednak mám hlavní sezonu
ve své práci a jednak koncem března a koncem června hrávám na
velkých koncertech a je nutné se připravovat. Kdo má 22.6.2014 čas a
bude poblíž Ostravy, přijeďte se podívat na téměř dvouhodinový
koncert filmové hudby, který se koná
pod širým nebem v Řepištích . Po koncertě už bude klid a mohu se
víc věnovat stavění tratí a dokončení aktualizace. |
|
24.2.2014 -
Pracuje se na dodělávkách intenzivně, ale i tak v tento
čas stále zbývá dokončit k finální podobě úsek Chropyně - Přerov -
Rohatec. Takže termín dokončení se opravdu nedá plánovat. Následuje
měsíc březen, kdy jsem si myslel, že by mohlo být hotovo. Práce je
stále ještě hodně a nechci to nikde "odfláknout". |
|
27.1.2014 -
Dokončovací práce pokračují na trati Brno - Přerov, Jak
to vypadá aktuálně do Vyškova můžete shlédnout na tomto videu:
Brno - Vyškov v MSTS |
|
7.1.2014 -
Nakonec jsem zvládl i novou instalační verzi na DVD.
Takže kdo si objedná DVD, instalace bude aktuální, vlaky jsou beze změn. |
|
6.1.2014 -
Dnes je vydaná novoroční aktualizace, která obsahuje i
aktualizaci vánoční. Na verzi BP88 tedy přímo navazuje i BP88.41.
Souběžně bude vydán i balík mých opravených aktivit, kde bylo nutné u
Den blbec a Vysočiny opravit nějaké trasy vzhledem k napojení kolejí na
Přerov a Brno dolní. Kromě nahlášených oprav je zde dokončený úsek Brno
- Slavkov a téměř dokončený Praha - Beroun. Tam je sice ještě dost
dodělávek, ale určitě i tak věřím, že bude spokojenost. Kdo bude hledat,
najde i další vylepšení. |
|
31.12.2013 -
Poslední zápis roku 2013. Po vánoční aktualizaci bude
následovat ještě malá opravná, kde mimo jiné bude i trochu zastavěný
úsek z Brna do Šlapanic a možná ještě dál. |
|
|
|
24.12.2013 -
Právě je k dispozici inzerovaná vánoční aktualizace.
|
|
Nádražní
budova v Táboře a další budovy do Sudoměřic od Brzdy. Nádražní budova v Hanušovicích a většina originálních modelů v nových
úsecích tratí od Matese. Budova nádraží v Drahotuších a nedokončené perony v Přerově od Deteria.
Finální úseky tratí: Olomouc - Přerov - Hranice - Polom (62km) a Bludov - Šumperk
Rozestavěné úseky (chybí finální zástavba): Brno odbočka Táborská - Blažovice - Slavkov u Brna (27km) Blažovice - Holubice (3km) Brno - Chrlice - Přerov (88km) Rohatec - Přerov (73km) Dolní Orlice - Štíty (11km)
Celkem 264 km nově položených traťových kolejí. Celkový projekt BP má tímto celkem 1807 kilometrů tratí. |
|
19.12.2013 -
Kdo ještě nezaregistroval, tak zde je video z
aktuálně zpracovaného úseku
Polom - Hranice - Přerov - Brno Jelikož se plánovaná aktualizace do
Štědrého dne nezvládne, nabízím pro nedočkavé kompromisní řešení. Po
dobu vánočních svátků Štědrým večerem počínaje bude ke stažení veřejná
pracovní aktualizace. Minimálně úsek Olomouc - Přerov - Polom by měl být
téměř finální. |
|
9.12.2013-
Uplynul půlrok, po který se vytrvale pracovalo. Jelikož se jedná o mnoho
nových kilometrů, není technicky možné práce do vánočních svátků finálně
dokončit. Ke dnešnímu datu je vše (Olomouc/Brno/Břeclav - Přerov -
Hranice - Polom) hotovo kolejově, silničně a vytvarován terén. Finální
zastavěná krajina je zatím v úseku Polom - Hranice - Lipník nad Bečvou a
částečně Olomouc - Dluhonice a Přerov - Nezamyslice. Od modeláře Matese
máme veškeré perony v koridorových stanicích a nádražní budovy Chrlice,
Sokolnice, Rousínov, Ivanovice a mnoho dalšího. Zde je alespoň několik
fotek z Polomu do Lipníku nad Bečvou. |
|
|
|
13.6.2013-
Po vánoční aktualizaci BP 88 jsem začal stavět směrem, který si mnozí
přáli už před deseti lety, kdy jsem s tímto projektem začínal. A to
dotáhnout koleje i do Přerova. Jelikož se jednalo o složité propojování
už daných bodů, jako je Olomouc, Brno, Rohatec, tak bylo velmi
problematické koleje správně propojit tak aby vycházely sklony a
poloměry oblouků. Některé kilometrické vzdálenosti se musely trochu
natáhnout, ale jak potvrdily zkušební jízdy, není to na škodu, protože
není třeba vymýšlet v aktivitách zápletky, aby vlaky nejezdili moc s
náskokem. |
|
|
|
|