zpět
Trať Bratislava - Berlin novinky.

 

 
odrážka
odrážka
odrážka 25.03.2024 - BP 99.30 Aktivitová aktualizace plus nějaké opravy různě po tratích. A také zatím jen koleje a návěstidla směrem ku Berlínu, zatím do stanice Luckau - Uckro. Ale již je možné se svézt na třech úsecích 200km/h.Pro otestování návěstidel jízdy na blok je přidaná taková miniaktivita, schválně kdo dokáže zavčas zastavit na červenou. Aktivita vytvořená pro ověření správné funkce návěstidel.
odrážka
odrážka 23.01.2024 - BP 99.10 Modelovací aktualizace. Přepracování modelu nádraží Dresden HBF včetně okolních budov. Podezdění trati mezi HBF a Neustadt s originál grafiti, nové činžáky a opravy chyb z minulé verze.
odrážka
 
odrážka 18.12.2023 - BP 99.00 Dokončovací práce v Dresden a na trati 090. Také originální modely od Nebuluse do Velkých Pavlovic, Bořetic, Kobylí a zastávka Kopčany.
odrážka
odrážka 31.07.2023 - BP 98.00 Další nový úsek z Bad Schandau do Dresden HBF a kvůli dokončení přilehlého uzlu je pokládka protažena před Dresden Neustadt až za přemostění tratí přes Dresden Bishofsplatz. Jelikož nemám všechny potřebné modely, tak zatím v beta verzi. Jako příprava na propojení tratí z Prahy do Bohušovic nad Ohří je provedena přeložka trati z Praha - Holešovice do Roztoky u Prahy, vygenerovaný terén a osázené všechny existující modely budoucích nádražích zbytku trati 090.
odrážka
   
odrážka 02.05.2022 - BP 97.00 Od ledna postaveno dalších 200 km nových tratí. Komplet 072, 073 a 090 zatím jen od Bad Schandau do Bohušovic nad Ohří.
odrážka
     
   

 

odrážka 09.09.2022 - BP 96.40 Dokončena aktivita zs20_TestLysa. Obrázky níže jsou ze začátku této aktivity. Tady jsou další
odrážka
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
odrážka 24.12.2022 - BP 96.20 Vánoční dodatek k BP96. Zimní fototextury terénu, které upravil a dodal Meridian, a mnoho dalších drobných dodělávek i oprav.
odrážka 04.12.2022 - BP 96. Vydaná aktualizace, kde jsou dokončené tratě 240, 241 a 244 plus nový úsek Lysá nad Labem - Všetaty. Po delší odmlce jsem přiložil hodně posunovací aktivitu ze Všetat. Vychází ze staré Test Lysá, ale začíná v depu Všetaty.
odrážka
 
odrážka 21.03.2022 - BP 95.2. Osázení vegetace do omalovánek fototextur.
odrážka
odrážka 01.03.2022 - BP 95.1. Rozšíření tratí z Brna do Jihlavy, Okříšky - Znojmo a Hrušovany nad Jev. - Střelice. Na těchto úsecích jsou použité fototextury z Google map. Už od vánoční aktualizace je nastaveno, aby se nezobrazovalo trolejové vedení nad kolejemi, kde být trolej nemá. Tratě 240, 241 a 244 ještě nejsou finálně osázené objekty a vegetací. předběžný termín dokončení pro velkou rozsáhlost světa konec roku 2022.
odrážka
odrážka 03.03.2021 - Finální verze BP94. Tato aktualizace je odlišná v tom, že kromě editoru MSTS práce probíhaly souběžně i v novém editoru pro Openrails TSRE5, který nabízí nové možnosti, ale ten MSTSácký zatím plnohodnotně nenahrazuje. Tato aktualizace obsahuje i veškeré nahlášené závady z vánoční aktualizace. Nevylučuji, že budou následovat další dílčí aktualizace, pokud budou nějaké nové modely. Trať je k dispozici zatím jenom na fleškách. Na DVD by se vešla, kdybych trochu omezil trainset. Tedy do odvolání jen verze 9320 a pak stahovat aktualizace.
odrážka Upoutávky:
https://youtu.be/4PwFby_dDE8 https://youtu.be/Y7I8LCSODHM https://youtu.be/FG5pX-wTNjk
odrážka 24.12.2020 - Po roce prací jsem přepracoval úseky Brno - Břeclav i s přilehlými lokálkami. Židlochovice a Hustopeče jsou v modernizovaném provedení. K tomu bylo nutné přepracovat úsek Zaječí - Hodonín. A aby bylo něco nového, koleje jsem položil od Břeclavi až do Znojma i s odbočkou do Hevlína a postavil již zrušenou trať z Čejče do Ždánic. Ale tyto nové úseky budou dokončeny začátkem roku 2021. Jinak v celém projektu tratí jsou vyměněny modely výhybek pro rychlost 60 a 100km/h do odbočky. A tím i přepracovaná zhlaví stanic, kterých se to týká.
odrážka 31.12.2019 - Jelikož byl ještě požadavek na označení kolejí pro nástup cestujících ve stanicích a zastávkách, aby u traffic vlaků se dveře otevíraly na správnou stranu, tak jsem doupravil zbývající stanice v celé BP. A aby to nebyly jen tyto kosmetické změny, tak jsem trochu vylepšil Prahu. (Vršovice, Libeň a Holešovice) Tenkrát nebyly modely, které jsou k dispozici nyní. Ale tam je to ještě na další vylepšení. Zase někdy příště. Aktualizace 93.2 je ke stažení. Pro BP94 bude zatím nejdůležitější úkol přestavět úsek Brno - Břeclav, aby odpovídala kilometrická délka skutečnosti.
odrážka 11.12.2019 - Právě hotová verze BP93. V důsledku stěhování firmy není dostatek času na práce kolem distribuce, tak do konce roku bude možné BP93 získat jen na fleškách 16Gb. Aktualizace  k volnému stažení bude k dispozici jako dárek pod stromeček 24.12.2019. Vzhledem k omezenému zájmu o tento projekt do stařičkého MSTS, bude na DVD k dispozici jen omezený počet kusů do vyprodání zásob. Poté bude už jen na fleškách. Cena na flešce je 410 korun platba předem na účet, 480 Kč dobírka. V aktualizaci BP93 je dokončení rozestavěného úseku Havlíčkův Brod - Brno Dolní nádraží a nově je přestavěný úsek Letovice - Česká Třebová. Vše včetně okolního terénu. Koleje vedou mimo původní trasu. Nyní jsou už dle traťových podkladů a s aktuálními rychlostníky.
odrážka 11.12.2018 - Dnes se vytváří instalačka nové aktualizace BP 92. K dispozici bude asi od čtvrtka 13.12.2018. Aktualizace ke stažení bude také v těchto dnech. Tentokrát nepřibyly žádné nové traťové úseky, ale jednalo se vylepšení a dostavění okolí tratě Praha Vysočany - Nymburk - Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod. Plus ranžír v Nymburce a plus nějaké drobné dodělávky jinde. Deterio poslal finální verzi modelu Ostrava hlavní nádraží.
odrážka
odrážka 5.2.2018 - Pošta nám opět podražila a tentokrát dost výrazně. Předchozí dvoje dražení šlo na můj vrub a z cenami jsem nehýbal. Dobírka bude nově za 435 Kč a doporučená zásilka s platbou předem na účet 365 Kč. V navýšení jsou započítány i předchozí zdražení služeb České pošty. Děkuji za pochopení. Na tratích se pomalu stále pracuje, takže další aktualizace budou.
odrážka 14.11.2017 - Po víc než roce jsem dal dohromady další aktualizaci. Traťový úsek není extrémně dlouhý, ale bylo hodně složité se strefit mezi Olomouc a Nezamyslice, aby vše kilometricky odpovídalo. Objevily se nějaké chyby v návěstidlech a bylo nutné jich několik desítek vyměnit po celé železniční síti. Jinak přibylo hodně originálních nádražních budov od modeláře Petrose. Mezo Nezamyslicemi a Olomoucí, Šumperk, a některá nádraží mezi Zábřehem a Olomoucí.
odrážka 31.3.2016 - Dnes je den D a je vydána nová aktualizace BP90. Je zbytečné se rozepisovat co je předmětem aktualizace, vše je na videu včerejšího odkazu. Platící uživatelé za DVD mají na svých nosičích malý bonus, přizpůsobení Trainsetu Open Rails. Nejedná se o žádné přesné přelaďování, jsou jen zapracovány do všech vozidel všechny známé úpravy, aby to fungovalo plus vyřešení problému, aby soupravy normálně odbrzďovaly. Proto je to označené jako betaverze. Přesné naladění bude ještě na delší dobu. Jinak vše funguje automaticky. Když se spustí MSTS, je načteno ladění MSTS, když spustím Open Rails, tak se automaticky načte ladění pro Open Rails. Tedy kompatibilitu pro oba simulátory jsem zachoval.
odrážka 30.3.2016 - O víkendu jsem natočil video :
odrážka
Upoutávka na zítřejší aktualizaci BP 90. Vše už testuji hlavně v Open Rails, protože stařičká hra MSTS už má problém se korektně spustit na nejnovějších počítačích. V aktualizaci trati je nová složka Openrails, aby v aktivitách správně fungovala návěstidla. Také už většinou historický Trainset TBP omládne zprovozněním pro Open Rails. V minulé verzi fungovalo jen omezené  množství lokomotiv, nyní už funguje vše. Ale je to jen beta verze, lokomotivy bude nutné ve většině případů pro OR přeladit.
odrážka 11.3.2016 - Práce na aktualizaci jsou téměř hotové, ale kvůli stabilitě je nutné sloučit mnohé drobné objekty ve velkých městech do jednotlivých skupinových modelů. Dále se čeká ještě na nějaké dodělávky originál modelů. V každém případě, do konce března aktualizaci chci vydat.
odrážka 14.2.2016 - Včera jsem natočil první ukázkové video z připravovaného úseku do aktualizace BP90. Zbývá dokončit úsek Studénka - Polom (zástavba a vegetace) Tedy téměř hotovo. Aktualizace nejpozději do konce března. Když to bude dříve, tak to bude dříve.
odrážka Video Bohumín - Ostrava - Mošnov Airport
odrážka 29.1.2016
odrážka Po osmi měsících, téměř každodenní práce, kromě letních měsíců, kdy jsem si udělal od tvorby do MSTS dovolenou, se začínají rýsovat první finální úseky nových tratí. Prodloužení je z Polomu do Studénky a Letiště Mošnov a dál do Ostravy a Bohumína. Ke dnešnímu datu zbývá vybudovat město Bohumín a osadit vegetací a budovami celý úsek od Polomu po Ostravu Svinov. Práce ještě asi minimálně na měsíc. Ostravsko je jeden z nejtěžších úseků projektu BP. Proto to trvá tak dlouho. Hodně složitá nádraží i na zapojení návěstidel. Ale vše už naštěstí funguje, jen je nutné dokončit poslední práce na okolí tratí.
odrážka
 
odrážka 9.3.2015 - Dnes je vydaná nová aktualizace, kde je sice jen 25 km nových tratí v okolí Prahy Smíchova, ale aby to stálo za to, přepracoval jsem krajinku a okolí z Prahy Smíchova přes Prahu hl.n do České Třebové a Hradec Králové - Pardubice. Hlavní důraz byl kladen na Pardubicko a Kolínsko, kde to krajinově nebylo moc finální. Velké poděkování patří modelářům Matesovi, který vymodeloval další nádražní budovy a provedl sloučení vybraných skupin modelů v hustých zástavbách, aby průjezdy těmito místy byly stabilní. A dále Deteriovi, za update nádraží v Přerově, kde dokončil podchody a zdi za nádražím. Také přispěl stavědly do nádraží Praha Jinonice.
odrážka Zde jsou ukázková videa:
odrážka Praha hl.n - Praha - Stodůlky
odrážka Praha Řeporyje - Praha Smíchov
odrážka Praha hl. n. - Česká Třebová
odrážka 23.12.2014 - Od dneška je ke stažení aktualizace pro ty, kteří mají v počítači verzi trati BP88.41. Jelikož mi zůstaly ještě nějaké dodělávky v okolí Prahy Hlubočep, tak brzy vyjde ještě malá doplňující aktualizace.
odrážka 14.12.2014 - Po dvou letech práce je konečně nový úsek Břeclav - Přerov - Olomouc a Brno - Přerov - Hranice hotov. Včetně lokálky Dolní Lipka - Štíty a trati Praha - Beroun. V Praze je ještě hodně práce, přibyl tam Semmering, ale ten se ještě bude dokončovat. Aktualizace je odedneška venku a všichni co měli předplacená DVD už je mají v rukou pošty k doručení. Dobrá zpráva je, že se dá už celkem slušně zajezdit v OpenRail. Tento simulátor ještě s výtvory v MSTS nefunguje 100%, ale vypadá to velmi nadějně. Tady je pár fotek z nové aktualizace. Na první pohled je zde větší dohlednost, trakční vedení s dvojitým lanem nebo naklopené oblouky.
odrážka
 

 

odrážka 8.12.2014 - Tento týden včetně víkendu se dokončí už jen kosmetické dodělávky, aby se od 15.12. mohla začít vypalovat nová DVD. Týž den přednostně odešlu všem, kteří mají předplaceno a na volný prodej by od 16.12.2014 neměl být problém. Jelikož se jedná o vánoční nákupy a většinou cíloví uživatelé tato DVD rozbalí až pod stromečkem, volná aktualizace ke stažení bude k dispozici až na štědrý večer 24. 12. . Ale je možné, že tam mohou být ještě nějaké opožděné dodělávky nebo nové modely, pak by se vydala i dílčí doplňující aktualizace pro DVD. Raději bych měl vše v pořádku a vánoční čas měl už v klidu. Kdo ještě neshlédl ukázková videa z dokončených úseků, vše dávám na můj kanál  YouTube .
odrážka 31.10.2014 - Berounská trať na osazení byla dost náročná. Těch domečků je u Prahy opravdu hodně. Aktuálně ještě řeším koleje tratí 122 Pražským Semmeringem (asi 7 km této tratě). Bylo to nutné kvůli okolí postavit. Alespoň kolejově, aby okolní kopce měly ten správný tvar. Do vánoc toho tady už moc nestihnu a budu se muset přesunout na trať Přerov - Rohatec. Pak se dokončí, co se do vánoc zvládne. Vánoční aktualizace už je závazná. Kdo ještě nezaregistroval, na mém kanále YouTube jsem dal nedávno videa z dokončovaných úseků, brzy natočím i komplet Praha - Beroun.
odrážka 19.9.2014 - Už je rozhodnuto. Aktualizace 89 nebude ani jarní, ani letní, ale rovnou vánoční. Aktuálně je dokončeno Brno - Přerov, Dolní Lipka - Štíty, pracuje se na dokončení Beroun - Praha a stále ještě čeká na dokončení Břeclav - Přerov. Není umění utéci od rozestavěného, ale vrátit se a dopiplat se k finálu. Brzy dám ven nějaká videa z novinek.
odrážka 26.8.2014 - Lehce se plánuje, ale ne vždy je konstalace si sednout k editoru MSTS. A i když si člověk sedne a editor otevře, ne vždy je chuť a inspirace stavět. Aktuálně dokončuji zástavbu mezi Štíty a Králíky. Dále stále zbývá Rohatec - Přerov. Kdy bude hotovo, těžko odhadnout. V podzimních měsících bude určitě víc času i chuti.
odrážka 21.5.2014 -  Máme tady květen a stále není hotovo. Takže plánovaná aktualizace na jaro se odkládá někdy na léto. Bohužel pro MSTS první polovinu v roce mám méně času. Jednak mám hlavní sezonu ve své práci a jednak koncem března a koncem června hrávám na velkých koncertech a je nutné se připravovat. Kdo má 22.6.2014 čas a bude poblíž Ostravy, přijeďte se podívat na téměř dvouhodinový koncert filmové hudby, který se koná pod širým nebem v Řepištích . Po koncertě už bude klid a mohu se víc věnovat stavění tratí a dokončení aktualizace.
odrážka 24.2.2014 -  Pracuje se na dodělávkách intenzivně, ale i tak v tento čas stále zbývá dokončit k finální podobě úsek Chropyně - Přerov - Rohatec. Takže termín dokončení se opravdu nedá plánovat. Následuje měsíc březen, kdy jsem si myslel, že by mohlo být hotovo. Práce je stále ještě hodně a nechci to nikde "odfláknout".
odrážka 27.1.2014 -  Dokončovací práce pokračují na trati Brno - Přerov, Jak to vypadá aktuálně do Vyškova můžete shlédnout na tomto videu:    Brno - Vyškov v MSTS
odrážka 7.1.2014 -  Nakonec jsem zvládl i novou instalační verzi na DVD. Takže kdo si objedná DVD, instalace bude aktuální, vlaky jsou beze změn.
odrážka 6.1.2014 -  Dnes je vydaná novoroční aktualizace, která obsahuje i aktualizaci vánoční. Na verzi BP88 tedy přímo navazuje i BP88.41. Souběžně bude vydán i balík mých opravených aktivit, kde bylo nutné u Den blbec a Vysočiny opravit nějaké trasy vzhledem k napojení kolejí na Přerov a Brno dolní. Kromě nahlášených oprav je zde dokončený úsek Brno - Slavkov a téměř dokončený Praha - Beroun. Tam je sice ještě dost dodělávek, ale určitě i tak věřím, že bude spokojenost. Kdo bude hledat, najde i další vylepšení.
odrážka 31.12.2013 -  Poslední zápis roku 2013. Po vánoční aktualizaci bude následovat ještě malá opravná, kde mimo jiné bude i trochu zastavěný úsek z Brna do Šlapanic a možná ještě dál.
odrážka
   
odrážka 24.12.2013 -  Právě je k dispozici inzerovaná vánoční aktualizace.
odrážka Nádražní budova v Táboře a další budovy do Sudoměřic od Brzdy.
Nádražní budova v Hanušovicích a většina originálních modelů v nových úsecích tratí od Matese.
Budova nádraží v Drahotuších a nedokončené perony v Přerově od Deteria.

Finální úseky tratí:
Olomouc - Přerov - Hranice - Polom (62km) a Bludov - Šumperk

Rozestavěné úseky (chybí finální zástavba):
Brno odbočka Táborská - Blažovice - Slavkov u Brna (27km)
Blažovice - Holubice (3km)
Brno - Chrlice - Přerov (88km)
Rohatec - Přerov (73km)
Dolní Orlice - Štíty (11km)

Celkem 264 km nově položených traťových kolejí.
Celkový projekt BP má tímto celkem 1807 kilometrů tratí.
odrážka 19.12.2013 -  Kdo ještě nezaregistroval, tak zde je video z aktuálně zpracovaného úseku Polom - Hranice - Přerov - Brno Jelikož se plánovaná aktualizace do Štědrého dne nezvládne, nabízím pro nedočkavé kompromisní řešení. Po dobu vánočních svátků Štědrým večerem počínaje bude ke stažení veřejná pracovní aktualizace. Minimálně úsek Olomouc - Přerov - Polom by měl být téměř finální.
odrážka 9.12.2013- Uplynul půlrok, po který se vytrvale pracovalo. Jelikož se jedná o mnoho nových kilometrů, není technicky možné práce do vánočních svátků finálně dokončit. Ke dnešnímu datu je vše (Olomouc/Brno/Břeclav - Přerov - Hranice - Polom) hotovo kolejově, silničně a vytvarován terén. Finální zastavěná krajina je zatím v úseku Polom - Hranice - Lipník nad Bečvou a částečně Olomouc - Dluhonice a Přerov - Nezamyslice. Od modeláře Matese máme veškeré perony v koridorových stanicích a nádražní budovy Chrlice, Sokolnice, Rousínov, Ivanovice a mnoho dalšího. Zde je alespoň několik fotek z Polomu do Lipníku nad Bečvou.
odrážka
Jako na obrázku vpravo (u Křenovic) vypadá zbytek rozestavěného.

Předpokládám, že nejpozději do poloviny února 2014

by mohlo být finálně dokončeno vše a vydána aktualizace.

     
odrážka 13.6.2013- Po vánoční aktualizaci BP 88 jsem začal stavět směrem, který si mnozí přáli už před deseti lety, kdy jsem s tímto projektem začínal. A to dotáhnout koleje i do Přerova. Jelikož se jednalo o složité propojování už daných bodů, jako je Olomouc, Brno, Rohatec, tak bylo velmi problematické koleje správně propojit tak aby vycházely sklony a poloměry oblouků. Některé kilometrické vzdálenosti se musely trochu natáhnout, ale jak potvrdily zkušební jízdy, není to na škodu, protože není třeba vymýšlet v aktivitách zápletky, aby vlaky nejezdili moc s náskokem.
odrážka
     
odrážka
archiv od 20-1-2011 do 31-12-2012

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 602 595 837